Extrémně levné vozy jsou pastí na řidiče. Nízká cena se může později vymstít

Young Businessman With Salesman Looks New Car Car Dealership Buying Car

Peníze jsou zcela určitě jedno z hlavních rozhodovacích kritérií při koupi nového nebo ojetého auta. Neměly by ale být hlavním parametrem výběru. I když se na první pohled zdá, jak výhodnou koupí je extrémně levné auto, opak může být pravdou. Vozy s nízkou cenou jsou pastí ne řidiče, do kterých se mnozí snadno lapí.

Historie vozu

Začneme u ojetin. Pokud je cena vybraného auta podstatně nižší, než je tomu u konkurenčních vozů, je vhodné být na pozoru. Nedává smysl, aby prodejce záměrně prodával auto pod cenou, i pokud na jeho prodej spěchá. V takovém případě se dá očekávat, že s vozem nebude vše v úplném pořádku a patrně vyplynou na povrch různá negativa spojená s jeho historií.

Mohlo by vás zajímat:  Problém s nastartováním mívá většinou to nejjednodušší vysvětlení. O autobaterii je nutné pečovat po celý rok

Bezpečnost vozu

Extrémně levná auta nemusí být ani úplně bezpečná. U těch ojetých hrozí, že mohou mít značně poškozenou nebo několikrát ojetou karoserii. U nových zase může být riziko v tom, že jde o auto už dlouho vyráběné generace. A ačkoliv před lety mohl model testům Euro NCAP vyhovovat, nyní se dá očekávat, že nedostane ani jednu hvězdičku.

Zdroj obrázku: Freepik

Spotřeba vozu

Pokud při koupi auta hledíme na peníze, patrně nás budou zajímat i později. Náklady na provoz auta jsou velmi důležitou věcí a hlavní podíl na nich má spotřeba. Může se tak snadno stát, že nízká cena kupovaného vozu bude vykoupena vyšší spotřebou. Při průměrných nájezdech se finance vydávané u benzinové pumpy sčítají a jednoho dne nastane okamžik, kdy se koupě takového vozu v porovnání s konkurencí stane značně nevýhodnou.

Mohlo by vás zajímat:  Kuna pod kapotou znamená neplechu

Výbava vozu

Aby bylo prodávané auto levné, musí se šetřit. Někdy až extrémně. Mnozí jistě pamatují dobu, kdy součástí aut nebylo ani rádio. A podobný trend se může vrátit. Tlak na cenu stále více osekává výbavu některých aut. Jak z pohledu toho, že úplný základ je i bez klimatizace, tak z pohledu touho, že pod kapotou mohou být litrové tříválce s mizerným výkonem. I to je daň za velmi levný vůz.

Zdroj: https://www.startrescue.co.uk/breakdown-cover/motoring-advice/motoring-developments-and-the-future/the-pros-and-cons-of-economical-cars
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora