Třetí závod letošního ročníku se opět nesl ve znamení stahování ztráty na Mercedes rudými monoposty Ferrari. Před dvěma týdny se Vettelovi povedlo uzmout vítězství, v Číně však opět neměla kombinace Hamilton – Mercedes konkurenci a dojela si pro vcelku jasné vítězství. Highlitem závodu tak nejspíše bude taktické kroužení první čtyřky od prvního do posledního kola…
Kvalifikace opět nejlépe vyšla Mercedesům, které nadělily třetímu Vettelovi skoro celou vteřinu. Mezi sebou však Hamilton s Rosbergem neměli ani jednu desetinu… Nad očekávání se dařilo Williamsu na čtvrtém a pátém místě, kteří tak dokázali porazit druhé Ferrari Kimiho Räikkönena na místě šestém. Úspěch zaznamenal též Sauber s devátým Nasrem a desátým Ericssonem. Mezi ně a Fina se ještě vešel sedmý Ricciardo a osmý Grosjean. Druhá desítka se na rošt poskládala v pořadí Maldonado, Kvyat, Verstappen, Sainz, Pérez, Hülkenberg, Button, Alonso, Stevens a Merhi. Sluší se podotknout, že kvalifikační limit 107% splnili všichni závodníci.
Start vyšel nejlépe již tradičně oběma jezdcům Mercedesu. Mírně natočený Hamilton zvládl uhlídat pozici před Rosbergem, Vettel se udržel na třetím místě. Posun zaznamenal Kimi Räikkönen, když se po startu dokázal dostat před Massu a o několik zatáček později zdolal i rovněž dobře odstartuvšího Bottase. Naopak zle nedobře vyrazil do závodu Daniel Ricciardo, který se po velmi pomalém odlepení od startovacího slotu propadl až na chvost celého startovního pole. O zábavu se v úvodu závodu starali především jezdci ve druhé desítce – Maldonadovi se povedlo prokousat na bodované pozice a Sainz dostal v první zatáčce klasické hodiny. Pořadí se na konci pátého okruhu nezměnilo, první tak byl Hamilton, druhý Rosberg, třetí Vettel, čtvrtý Räikkönen a pátý Massa.
Zajímavý pohled se fanouškům naskytl v devátém kole potom, co Maldonado předjel osmého Nasra. Celá první desítka totiž byla seřazena podle týmové příslušnosti – první dva Mercedesy, za nimi Ferrari, Williamsy, Lotusy a Saubery. O kolo později však Ericsson podlehl Verstappenovi a unikátní pohled tak „rozbil“. Prvním odstoupivším se v jedenáctém kola stal Nico Hülkenberg, jehož zradila technika. Ve stejném kole započal Felipe Nasr první zastávky v boxech, vedoucí pětice k mechanikům zamířila ve čtrnáctém a patnáctém kole, na pořadí to však vliv nemělo. V šestnáctém okruhu asi přibylo několik vrásek na čele šéfa Renaultu, to když Daniilu Kvyatovi odešel jeho motor v útrobách Red Bullu. Christian Horner při pohledu na obrazovku jen nevěřícně zakroutil hlavou.
Prostřední fáze závodu přinesla spíše než souboje na trati taktickou bitvu první čtveřice. Rosberg možná byl v této fázi kolem dvacátého okruhu rychlejší než Hamilton, kvůli drolení pneumatik se však nedokázal dostatečně přiblížit, totéž se dalo říct o Vettelovi, který tak spíše konstantně udržoval odstup na hranici 1,5 sekundy za Rosbergem. O pobavení diváků se staral Daniel Ricciardo, bojující s Marcusem Ericssonem o jedenácté místo, na nějž se po urputném boji těsně před třicátým kolem dostal. Jedenatřicáté kolo přineslo druhé a zároveň závěrečné zastávky pro vedoucí pětku – první do boxů zajel Vettel, o kolo později Rosberg, o další kolo později Hamilton a o další kolo později již byli odbaveni také Räikkönen s Massou. Nájezd do boxů přehnal Pastor Maldonado a velkou časovou ztrátou se sám odsoudil do bojů v nebodované desítce.
V osmatřicátém okruhu, po zastávkách v boxech, se pořadí v první desítce ustálilo – vedl Hamilton před Rosbergem, Vettelem, Räikkönenem, Massou, Bottasem, Grosjeanem, Pérezem, Verstappenem a Nasrem. O tři kola později dostal smyk Maldonado, což pro něj znamenalo zdržení a zároveň dotažení se obou Mclarenů. S těmi se Venezuelan staral o vzrušení na tribunách až do chvíle, než jej Button v kole číslo 47 doslova nabral na přední křídlo a oba se v první zatáčce odporoučeli mimo trať. Toho využil Alonsa a dostal se před oba dva. Maldonado sice ještě dojel do boxů, další kolo po problému s brzdami však musel odstoupit. A nebyl by to letošní závod, kdyby opět nebyla k vidění situace toliko bolestivá pro fandy McLarenu. Ještě než stačil Button „sundat“ Maldonada se totiž o kolo zpět přiřítila obě Ferrari a stříbrné šípy je musely potupně pustit před sebe.
Hezké souboje byly k vidění na konci první desítky, z níž vypadl Sergio Pérez. Naopak jsme opět byli svědky předjíždění mezi Ericssonem a Ricciardem, opět se šťastným koncem pro australského závodníka. Pořadí v 50. kole bylo následující – Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Grosjean, Verstappen, Nasr a Ricciardo. Poslední zajímavý moment závodu obstaral mladý nizozemský pilot, když po problémech s technikou odstavil své Toro Rosso z osmého místa přímo na cílové rovince. Toto se stalo v 54. okruhu, na trať vyjel safety car a bylo jasné, že pořadí se již měnit nebude (ačkoliv Mercedes-AMG GT S ještě před šachovnicovou vlajkou zajel do boxů, aby mohl Hamilton dokroužit jako první). Posun tak zaznamenali Nasr, Ricciardo a Ericsson, vítězství si zaslouženě odvezl Lewis Hamilton před Nicem Rosbergem. Ferrari potvrdilo stoupající formu třetím místem Vettela a čtvrtým Räikkönena, který si však před výjezdem safety caru dělal zálusk na stupně vítězů, Williams dnes na lepší než páté a šesté místo neměl. Úspěchem je rovněž bodovaná desítka pro oba Saubery, naopak zklamán může být Red Bull i McLaren. Příští závod se jede už za týden v Bahrajnu.
Výsledky VC Číny 2015
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:39:42.008 (56 kol) |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | + 0.714 s |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | + 2.988 s |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | + 3.835 s |
5. | Felipe Massa | Williams | + 8.544 s |
6. | Valtteri Bottas | Williams | + 9.885 s |
7. | Romain Grosjean | Lotus | + 19.008 s |
8. | Felipe Nasr | Sauber | + 22.625 s |
9. | Daniel Ricciardo | Red Bull | + 32.117 s |
10. | Marcus Ericsson | Sauber | + 1 kolo |
11. | Sergio Pérez | Force India | + 1 kolo |
12. | Fernando Alonso | McLaren | + 1 kolo |
13. | Jenson Button | McLaren | + 1 kolo |
14. | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | + 1 kolo |
15. | Will Stevens | Marussia | + 2 kola |
16. | Roberto Merhi | Marussia | + 2 kola |
17. | Max Verstappen | Toro Rosso | technika |
DNF | Pastor Maldonado | Lotus | brzdy |
DNF | Daniil Kvyat | Red Bull | motor |
DNF | Nico Hülkenberg | Force India | technika |
Průběžné pořadí po třetím z devatenácti závodů – jezdci
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 68 bodů |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 55 bodů |
3. | Nico Rosberg | Mercedes | 51 bodů |
4. | Felipe Massa | Williams | 30 bodů |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 24 bodů |
6. | Valtteri Bottas | Williams | 18 bodů |
7. | Felipe Nasr | Sauber | 14 bodů |
8. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 11 bodů |
9. | Romain Grosjean | Lotus | 6 bodů |
10. | Nico Hülkenberg | Force India | 6 bodů |
11. | Max Verstappen | Toro Rosso | 6 bodů |
12. | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 6 bodů |
13. | Marcus Ericsson | Sauber | 5 bodů |
14. | Daniil Kvyat | Red Bull | 2 body |
15. | Sergio Pérez | Force India | 1 bod |
16. | Jenson Button | McLaren | 0 bodů |
17. | Fernando Alonso | McLaren | 0 bodů |
18. | Roberto Merhi | Manor Marussia | 0 bodů |
19. | Will Stevens | Manor Marussia | 0 bodů |
Průběžné pořadí po třetím z devatenácti závodů – týmy
1. | Mercedes | 119 bodů |
2. | Ferrari | 79 bodů |
3. | Williams | 48 bodů |
4. | Sauber | 19 bodů |
5. | Red Bull | 13 bodů |
6. | Toro Rosso | 12 bodů |
7. | Force India | 7 bodů |
8. | Lotus | 6 bodů |
9. | McLaren | 0 bodů |
10. | Manor Marussia | 0 bodů |
Zdroj: formula1.com