Fascinace – Noble M600

Dnešní páteční odpoledne přímo vybízelo k projížďce po klikatých cestičkách našeho kraje. Stačilo jen vytáhnout vyleštěný vůz z garáže a zábava mohla začít. Noble M600 se však zcela jistě v širokém okolí na cestách neobjevilo. Elegantní anglické superauto již brázdí silnice poměrně dlouho, proto si o něm pojďme něco povědět.

Anglická automobilka Noble evokuje ve většině příznivců motorismu zcela nevídané pocity. Je to snad designem, použitými materiály, silnými motory nebo nedůvěrou k něčemu, co je dle rýpalů smontováno někde ve stodole na britském venkově? Sto lidí, sto chutí, budu ale zřejmě mluvit za většinu, když se přikloním k prvním třem jmenovaným možnostem.

Noble M600 je klasický dvoumístný sportovní vůz, jehož základ tvoří rám z nerezových trubek a karbonové panely karoserie. Sílu vozu dodává přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, původem od Volva, skrze šestistupňovou manuální převodovku. Maximální výkon je závislý na nastavení systému Adaptable Performance Control. Základ tvoří nastavení do polohy Road, kdy je vůz klidný, komfortní a není třeba se obávat rozevláté zádi na výjezdu ze zatáček. V tomto módu je k dispozici 450 koní a plná podpora kontroly trakce. Druhým stupněm je poloha Track, kdy řídící jednotka popustí uzdu dalším 150 koním, zlepší odezvu na plyn a adekvátně upraví kontrolu trakce, jež nyní dovolí kontrolovaný drift. Posledním stupněm je obligátní poloha Race. Zde disponuje Noble M600 plným výkonem 650 koní (485 kW), kašle na kontrolu trakce a v případě potřeby zrychlí z 0-100 km/h za 3 vteřiny. To vše za doprovodu bestiálního osmiválcového řevu s možností jet rychlostí až 362 km/h.

Ruku v ruce s výkonem jde také nízká hmotnost vozu. 1250 kilogramů bylo dosaženo nejen karbonovým tělem a trubkovým rámem, ale mimo jiné absencí nepotřebných komfortních a bezpečnostních prvků. V Noble M600 si tedy nezadáte směr na nejbližší okruh skrze satelitní navigaci, neochladíte své adrenalinem napumpované tělo zapnutím klimatizace, dokonce Vás v případě nehody nepodpoří ani airbag. Jsou zde tedy jen ty nejdůležitější prvky: řidič, motor, šasi, převodovka a silné brzdy Alcon. Samozřejmě bez ABS.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren P1 koncept oficiálně