Ferrari LaFerrari se představuje

Ferrari se rozhodlo, že její nový model LaFerrari má být nejlepší hypersport na světě. Nejmodernější a nejrychlejší vůz se má hrdé postavit svým konkurentům – McLarenu P1Porschi 918 Spyder. Pokud si děláte zálusk, budete se muset smířit s nejhorším, všech 499 vozů je již prodáno. A to navzdory ceně přes 33 milionů korun. Však si také kupujete technologie z Formule 1.

Vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 l podporuje elektronický systém HY-KERS a společně dosahují výkonu 950 koní. Ty dokážou vůz dostat na stovku za méně než 3 vteřiny a jsou schopni jej vytáhnout až na 365 km/h. Bohužel, v 350 km/h Vás zastaví omezovač. Točivý moment je neuvěřitelných 900 Nm. To vše ovládáte skrze sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou z Formule 1. Těžiště vozu je o 35 mm níže než u typu Enzo, za což může zejména umístění 60 kg baterií.

Délka vozu je 4702 mm, šířka pak 1992 mm. Rozvor náprav je 2650 mm. Hmotnost je však pouhých 1250 kg, a to zejména díky carbonovému rámu. Velká pozornost byla věnována aerodynamice. Difuzory, spoilery, zakrytování podvozku, vše je navrženo pro maximální přítlak a minimální odpor vzduchu. Však se také tvary navrhovaly v aerodynamickém tunelu, kde se vyvíjí monoposty Formule 1. Ovladatelnost zvyšuje systém kontroly trakce EF1-Trac F1, diferenciál E-Diff, magnetické tlumiče SCM-E Frs, pneumatiky Pirelli P Zero a nové brzdy Brembo.

Mohlo by vás zajímat:  Ferrari California 3S Silver Carbon Fiber od DMC

Velké množství carbonu se nachází i v interiéru, a to včetně konstrukce sedadel, která budou vyrobena na míru jednotlivým zákazníkům. Interiéru ale dominuje volant s řadou ovládacích prvků.

Zdroj:autoexpress.co.uk     Foto:autowp.ru