Ferrari připravuje výrobu limitované edice dvou vozů, které budou určené pro nejnáročnější klienty. Jen 499 kusů, každý v ceně přes 40 miliónu korun.
Monza SP1 a SP2
Jednomístné a dvoumístné. Toť jediný, resp. ten nejzásadnější rozdíl u těchto dvou překrásných vozů, které vzdávají hold svým předchůdcům z dob poloviny minulého století. Ovšem napěchované těmi nejvyspělejšími technologiemi. Oba vozy podvozkově vycházejí z Ferrari 812 Superfast, vpřed je žene dvanáctiválec o objemu 6,5 l namontovaný uprostřed a vydávající rozkazy zadním kolům. Speedstry nejsou zbytečně okázalé, designéři stavili spíš na jednoduchou eleganci a vyniknout nechali právě to, co dělá vozy Ferrari originálními. Vypuštěním těchto limitovaných edicí tak maranellská automobilka začíná naplňovat své obchodní plány, a to zdvojnásobit v nadcházejícím obdobím své zisky právě díky většímu počtu sběratelských edicí.
Střelci pro vášnivé sběratele
Ač oba vozy disponují přímo ohromujícím výkonem 603 kW (809 koní), jejich maximální rychlost je „pouhých“ 300 km/h. Odpověď na tento křiklavý nepoměr je zřejmá – jedná se o barchetty, tedy vozy bez čelního skla. A tady je asi pro člověka těžko představitelná i ta třístovka na tachometru… Samozřejmě, dokonalá technologie se stará o to, aby byl vzduch odváděn pod kapotu a následně kolmo vzhůru, což cestujícím zaručí velmi slušný komfort jízdy. Nicméně, vítr v kombinaci s obrovskou rychlostí dokáže být neodbytný. Ovšem vše, co těmto Italům nebylo dopřáno v maximální rychlosti, je kompenzováno ve výkonu. Ultralehká karoserie z uhlíkového kompozitu umožňuje vozům zrychlit z 0 na 100 za 2,9 sekundy. Dvojnásobek dosáhne za dalších 5 sekund. Dveře speedstrů se otevírají nahoru a vnitřek je minimalistický. A i když tyto sběratelské kousky nejsou určeny na delší cestování, třeba někdo tomuto pokušení podlehne. Maranellská automobilka potvrdila, že oba tyto speciály mohou vyrazit na silnice zcela legálně.