Ferrari odhalilo nástupce modelu Enzo

Ženevský autosalon je letos rájem pro multimiliardáře. Lamborghini ukázalo skvostné Veneno, McLaren neméně povedenou P1Ferrari se konečně pochlubilo nástupcem Enza s trošku krkolomným jménem LaFerrari

Design LaFerrari je impozantní. V detailech sice poznáte nějaká jiná současná Ferrari, jako celek je tohle však pravá Itálie. Výrazný přední nárazník, dvoubarevná karosérie, zrcátka jako ze závodního automobilu nebo obrovský zadní difuzor se čtveřicí koncovek výfuku. Interiér pak nabídne jen to nejnutnější, samozřejmě ale v perfektní kvalitě. Zajímavě působí především volant a nechybí ani žlutě podbarvený budík v kapličce přístrojů. 

Oficiálně potvrzen už je konečně také pohon. Ten jde cestou například McLarenu P1 a skládá se z konvenčního benzínového dvanáctiválce o objemu 6262 centimetrů krychlových s výkonem 800 koní při 9000 ot./min a točivým momentem 700 Nm při 6750 ot./min a elektromotoru o výkonu 163 koní s točivým momentem 270 Nm. Celkový výkon „soustavy“ je 963 koní a točivý moment překročí 900 Nm. 

O přenos velkého stáda se stará sedmistupňová převodovka DCT, která dovolí akcelerovat na 100 km/h pod tři sekundy, na 200 km/h pod sedm sekund a na 300 km/h za 15 sekund. Maximální rychlost je omezena na 350 km/h. Na rozdíl od McLarenu P1 nemůže LaFerrari jet čistě na elektřinu. Přesto elektromotor pomáhá a to hlavně snížit emise na 330 g/km. 

Mohlo by vás zajímat:  Volvo Amazon 122 S - Rally verze na prodej

##LaFerrari2##

Téměř ideální je rozložení hmotnosti – 41 na předek a 59 na zadek. Celé Ferrari přitom váží pouze 1255 kg (z toho 140 kg váží systém Hy-KERS) a na silnici zabere na délku 4702 mm, na šířku 1992 mm a na výšku 1116 mm. 

O bezpečné zastavení se starají karbon-keramické brzdy Brembo rozměrech 398 x 223 x 36 mm vpředu a 380 x 253 x 34 mm vzadu. Brzdy jsou ukryty za devatenáctipalcovými koly s pneumatikami 265/30 vpředu resp. dvacetipalcovými koly s pneumatikami 345/30. 

Ferrari uvádí, že vyrobí pouze 499 kusů tohoto klenotu. Cena jednoho potom přesáhne 1,3 miliónu euro (cca 33 000 000 Kč). 

##LaFerrari##

Zdroj: Ferrari