Ferrari odhalilo nejsilnější 458

O příchodu lehčí a silnější verze kupé 458 Italia se spekuluje už poměrně dlouho. Nejprve to vypadalo, že se dočkáme 458 Monte Carlo, Scuderia nebo Stradale, ale opak je pravdou! Ferrari totiž ve Frankfurtu odhalí 458 Speciale

A má jít o nejsilnější model s atmosférickým osmiválcem pod kapotou v celé historii Ferrari. 458 Speciale tak ze 4.5litrového motoru nabídne 605 koní při 9000 ot./min a točivý moment 540 Nm při 6000 ot./min. Znamená to, že nová verze 458 nabízí 135 koní a litr! O přenos výkonu na vozovku se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka F1, které pomáhá launch control. 

Suchá hmotnost nového hřebce je 1290 kg (poměr výkon hmotnost je 2,13 kg/k), díky čemuž se kupé dostane na 100 km/h za rovné 3 sekundy, 200 km/h pokoří za 9,1 sekundy a okruh Ferrari ve Fioranu projede za 1 minutu a 23,5 sekundy. Tím se Speciale stává o 1,5 sekundy rychlejším než 458 Italia. Maximální rychlost je 325 km/h.

Styling karosérie, který je zaměřen především na lepší aerodynamiku (koeficient odporu vzduchu cx = 0,35) a vyšší přítlak, byl vytvořen ve spolupráci s Pininfarinou. Díky aerodynamickému zaměření možná 458 Speciale nevyhraje soutěže o nejkrásnější auto, vše je ale funkční a na okruhu to určitě oceníte. Vpředu i vzadu nově najdeme nové pohyblivé aerodynamické klapky, které se automaticky přizpůsobí tak, aby snížili odpor vzduchu a vyvážili přítlak automobilu. Rozměry se pak Speciale řadí nad klasickou 458, kterou překonává o 44 mm na délku, 14 mm na šířku a je o 10 mm nižší.

Dalšími změnami prošla přední kapota, oba nárazníky, zadní difuzor nebo zadní kapota motoru, která byla lehce přizvednuta. Místo klasické trojice koncovek výfuku se v zadní části vyjímá pouze dvojice koncovek a nechybí ani ventilační otvory v předních blatnících. Novinkou je systém SSC (Side Slip Angle Control). 

Mohlo by vás zajímat:  Ferrari 458 Spider Perfetto v úpravě od Wheelsandmore

Pneumatikářská firma Michelin pak dokonce pro novou 458 vyvinula speciální pneumatiky Pilot Sport Cup 2, které mají přinášet maximální přilnavost i na mokru. Za nimi se skrývají karbon-keramické brzdy o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu.

Zdroj: Ferrari