Ferrari plánuje novinku v podobě unikátního motoru

Ferrari 190036 960 720[1]

Automobilka Ferrari byla vždy jedinečná. A to jak s ohledem na design svých vozů, tak s ohledem na jejich výkon, nebo technologické vychytávky. A právě s jednou takovou souvisí i aktuální novinka, kterou si chce Ferrari nechat patentovat. Má jít o zcela výjimečný motor, který by se mohl v budoucnu objevovat právě pod kapotou nových modelů.

Unikát v podobě turbodmychadla

Možná se v tuto chvíli jenom usmějete, jelikož si říkáte, že turbodmychadlo přece není nic nového, ani nic výjimečného. V tomto případě však mluve o tom, že Ferrari nevyvíjí nic klasického, ale naopak celkem netradičního. Jedná se o elektrické turbodmychadlo, které bude fungovat na principu využití výfukových plynů. Ty by měly dokázat roztočit turbínu, která bude následně vyrábět elektřinu, která bude ukládána v bateriích. A právě odtud by se měla dostávat i k pohonu turbodmychadla.

Mohlo by vás zajímat:  Mazda představila nový diesel pro model 2

Nejde však o jediné využití dané elektřiny, jelikož v plánu je pochopitelně i to, že bude využívána k pohonu kol – pokud jí bude dostatek. Díky tomu bude vozu nejenom přidán výkon, ale může s ní být spojena také zajímavější spotřeba.

Výhody elektrokompresoru jsou jasné

Proč právě tato cesta? Je to celkem jednoduché. Hlavní benefit v podobě využití elektrokompresoru je spojený s tím, že se výrazně sníží celková prodleva spojená s reakcí motoru. A jsme opět u toho nejdůležitějšího, co dělá z vozů Ferrari takové unikáty. Je to zcela pochopitelně její výkon a v tomto případě i zrychlení.

Mohlo by vás zajímat:  Auto v zimě: Teplý interiér neznamená teplý motor, volnoběh nezahřeje

Spolu s 4 válcovým motorem

Známo je také to, kde by se elektrické turbo mělo objevit. Pokud se detailně podíváme na podanou přihlášku, tak mluvíme o tom, že je spojena také se čtyřválcovým motorem, který by měl tento typ turba využívat. Na jedu stranu to může být zklamání, ale na stranu druhou stále hraje roli především to, jaký výkon a jaké parametry motor nabídne, než nutně to, o jaký se jedná typ. Navíc nejde o úplně první řadový čtyřválec, který kdy byl ve vozech této automobilky použití.

V jaké automobilu?

Jelikož zatím mluvíme jenom o patentu, je celkem jasné, že je ještě brzy spekulovat nad tím, v jakém modelu by se tato technologická novinka mohla objevit. Jasno nebude ani za pár dní, ani za pár měsíců, ani za pár let. A během nich se může udat řada věcí. Mluví se samozřejmě o tom, že by se mohlo jednat o pohonnou jednotu některého z nových modelů, který bude nástupcem toho stávajícího. Stejně tak se ale začíná spekulovat i nad tím, že kromě Ferrari by mohlo jít i o využití ve vozech Alfa Romeo, nebo také ve vozech Maserati. Jak ale říkáme, na vše je ještě brzy.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora