Ferrari ukázalo 488 Spider

Příchod otevřené 488 GTB byl prakticky jen otázkou času. Přesto má aerodynamicky nejefektivnější otevřené Ferrari všech dob čím překvapit. Příklad za všechny – unikátní modrý lak Corsa!

Ten je spolu s novými světlomety, 20palcovými koly a na jiném místě umístěnými koncovkami výfuku (nově však mají vydávat také jadrnější zvuk) čistě vzhledovou změnou. Naopak pevná skládací střecha RHT (Retractable Hard Top) je nejen hezká na pohled, ale díky unikátní architektuře také funkční. V porovnání s klasickou látkovou střechou je o 25 kilogramů lehčí a nabídne mnohem lepší komfort v kabině, složí se navíc jen za 14 sekund. Jedním z klíčových faktorů při navrhování 488 Spider byla aerodynamika – karosérie tak dostala dvojitý přední spoiler, přepracovaný zadní spoiler, nové tvarování přívodů vzduchu v přední části, sání vzduchu na bocích a unikátní tvarování podvozku. Zadní okénko je elektricky nastavitelné ve třech polohách, Ferrari tak údajně docílilo maximálního komfortu při jízdě s otevřenou střechou.

Mohlo by vás zajímat:  Cadillac ukázal novou limuzínu CT6

Prostorový rám 488 je vyroben ze slitiny jedenácti druhé hliníku a dalších kovů v čele s hořčíkem, čímž bylo dosaženo stejné torzní tuhosti jako u kupé. S ním Spider sdílí též 3.9litrový osmiválec do V s dvojicí turbodmychadel, který výkon 670 koní při 8000 ot./min a točivý moment 760 Nm při 3000 ot./min přenáší pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky na zadní kola (poměr váhy 41,5:58,5). Dynamika 4568 mm dlouhého otevřeného modelu o suché hmotnosti 1420 kg rozhodně bere dech. Na 100 km/h doslova vystřelí za 3 sekundy, za dalších 5,7 sekundy už 488 Spider uhání dvoustovkou. Maximální rychlost přesahuje 325 km/h a ekology jistě potěší také nižší spotřeba na úrovni 11,4 l/100 km (260 g CO2/km), na které má svůj podíl systém stop/start HELE.

Mohlo by vás zajímat:  Austin Mini 1000 - Upravený Cooper umí i závodit

Podobně jako u kupé zapracovalo Ferrari na pomocné elektronice, upraven tak byl systém Side Slip Control 2, jenž ve spolupráci s elektronickým diferenciálem E-Diff a systémem F1-Trac slibuje o 12 procent lepší akceleraci ze zatáček a stabilnější chování než předchůdce. Interiér přichází s přepracovanými výdechy ventilace, novým přístrojovým panelem a vylepšenou grafikou multimediálního systému.

Zdroj: Ferrari