Ferrari ukázalo upravenou verzi 458 Italia

O jméně pro druhé přeplňované Ferrari v soudobé nabídce se spekulovalo dlouho a se vzrůstající intenzitou. Faceliftovaná 458 Italia měla dostat jméno 458 T nebo 458 M, maranellská automobilka však nakonec překvapila asi úplně všechny. Na jejím stánku v Ženevě totiž bude stát 488 GTB.

Nové jméno nebylo vybráno samoúčelně – vždyť zkratku Gran Turismo Berlinetta nosil nejeden slavný vzpínající se koník minulosti s uprostřed uloženou V8. Na 308 GTB dokonce novinka pomocí výrazných nasávacích otvorů za dveřmi přímo odkazuje. Další části karosérie však na minulost nehrají, mnohem více je zajímá přítlak, který se měl v porovnání s předchůdcem zlepšit až o 50%. Hlavní podíl na tom má dvojitý přední spoiler, přepracovaný zadní spoiler, aktivní difuzor a konec konců i zmíněné sání vzduchu na bocích. Čistě estetickou změnou jsou přepracovaná světla vpředu i vzadu, jisté úpravy má za sebou i výfukový systém s dravějším a čistším zvukem

Za něj může 3.9litrový osmiválec do V s dvojicí turbodmychadel, který výkon 670 koní při 8000 ot./min a točivý moment 760 Nm při 3000 ot./min přenáší pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky na zadní kola (poměr váhy 46,5:53,5) . Aby byl přenos točivého momentu plynulý napříč celým spektrem otáček, dostala převodovka systém Variable Torque Management. Dynamika 4568 mm dlouhého kupé o hmotnosti 1370 kg rozhodně bere dech. Na 100 km/h doslova vystřelí za 3 sekundy, za dalších 5,3 sekundy už 488 GTB uhání dvoustovkou. Maximální rychlost přesahuje 330 km/h a ekology jistě potěší také nižší spotřeba na úrovni 11,4 l/100 km, na které má svůj podíl standardně dodávaný systém stop/start HELE. Na testovací trati ve Fioranu zajelo nové kupé čas 1 minuta a 23 sekund

Výše zmíněný čas jen potvrzuje slova maranellské automobilky, že při vývoji 488 GTB bylo použito know-how z tvorby modelů XX pro závodní okruhy. Z těchto poznatků jistě vychází upravený systém Side Slip Control 2, ještě lepší akceleraci ze zatáček a stabilnější chování slibují aktivní tlumiče ve spolupráci s elektronickým diferenciálem E-Diff a systémem F1-Trac. Interiér přichází s přepracovanými výdechy ventilace, novým přístrojovým panelem a vylepšenou grafikou multimediálního systému. Díky přepracované převodovce nechybí její nová tlačítka, naopak původní zůstává multifunkční volant s řadou ovladačů a pádly řazení. 

Zdroj: Ferrari

Komentáře