Fiat modernizoval i osobní verzi Dobla

Modernizovaný Fiat Doblò se poprvé představil v září na veletrhu užitkových vozidel v německém Hannoveru. Vedle čistě pracovních modelů bude v nabídce i verze pro přepravu osob, jíž se modernizace dotýká až nyní.

Kompletně přepracovaná je přední část s výrazně větší maskou chladiče, novými světlomety, nárazníkem i kapotou. Kolem zadních světel je rámeček, více zdůrazňující horizontální linii vozu, opět s výrazně přepracovaným nárazníkem. Víko kufru i nadále disponuje otevíráním pomocí loga automobilky, jeho okolí je však nyní vyvedeno v barvě karosérie. Kromě klasických krytů plechových kol nabízí Fiat i nové šestnáctky, paleta laků karosérie obsahuje 11 barev včetně nového odstínu Colosseo Grey.

Ještě razantnější proměnou prošel interiér, který se výrazně přiblížil osobním Fiatům. Z původní třetí generace zůstala prakticky jen kaplička přístrojů a i ta dostala nové podsívícení a chromované rámečky. Středová konzole je nyní designově čistší a nabízí multimediální systém UConnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, integrovanou navigací a příjmem digitálního rádia. V nižších verzích bude místo infotainmentu k dispozici rádio s Bluetooth, MP3, USB a Aux konektivitou. Klimatizace, v manuální či automatické verzi, má kromě výdechů vpředu i výdechy pro zadní cestující. Schránka před spolujezdcem dokáže pojmout tablet o velikosti 10 palců, nové je rovněž čalounění sedadel, které má v závislosti na verzi (stupně Pop, Easy a Lounge) červenou, šedou nebo béžovou barvu.

Mohlo by vás zajímat:  Honda míří do retro revíru. Představuje mini N-ONE

Ani po modernizaci nezmizela hlavní deviza Dobla – šíře modelové palety. Kromě dvou délek rozvoru je možné volit nízkou či vysokou střechu a 5 nebo 7 míst v interiéru. Pokud sáhnete po krátkém rozvoru, je v zavazadlovém prostoru k dispozici 790 litrů. Dlouhý rozvor s sebou přináší 1050 litrů v základním uspořádání, respektive 3200 a 4000 litrů po sklopení zadních sedadel. Bezpečnostní výbava obsahuje již v základu přední airbagy, monitorování tlaku v pneumatikách, asistent pro rozjezd do kopce, brzdový asistent nebo stabilizační systém.

Mohlo by vás zajímat:  Citroën C-Elysée- další do party

Paleta motorů v zásadě kopíruje tu v dodávkové verzi s výjimkou nejslabšího dieselu 1.3 MultiJet o výkonu 75 a 90 koní se shodným točivým momentem 200 Nm, který v nabídce nenajdete. Naftovým základem tak je až 1.6 MultiJet s robotizovanou převodovkou o výkonu 90 koní (točivý moment 200 Nm) . Dále je v nabídce 1.6 MultiJet o výkonu 100 a 105 koní (točivý moment 290 Nm) a 2.0 MultiJet o výkonu 135 koní (točivý moment 320 Nm). Zážehové motory jsou celkem dva a jejich nabídka zahrnuje čtrnáctistovku o výkonu 95 koní (točivý moment 127 Nm) a čtrnáctistovku TurboJet o výkonu 120 koní (točivý moment 206 Nm). Úplnou alternativou je možnost volby dvoupalivového provedení motoru 1.4 TurboJet, který kromě benzínu pojede i na zemní plyn. Exkluzivně je u osobního modelu použita zadní náprava typu Bi-link, zahrnující nezávislé zavěšení kol, stabilizátor a novou kalibraci tlumičů. 

Mohlo by vás zajímat:  Auta od internetového giganta Alibaba? Za pár let realita

Zdroj: Fiat