Fiat Panda 4×4 se představí v Paříži

Ačkoliv italská automobilka Fiat představí verzi svého modelu Panda s pohonem všech kol až na podzim na Mezinárodním autosalonu v Paříži, první informace vypustila už nyní, na konci prázdnin.

Co tedy o této tzv. Super-Pandě víme? Zatím jen tolik, že oproti standardnímu modelu bude obsahovat body-kit zahrnující v sobě plasty na spodní části karoserie, 15-ti palcová kola z lehkých slitin a zvýšenou světlou výšku. Chybět nebude ani ochrana podvozku či hliníkové doplňky. Změny v interiéru pak budou zahrnovat pouze nové barvy čalounění sedadel a výplní dveří. Pojďme se nyní podívat na použitou techniku.

O pohon se bude starat dvojice pohonných jednotek, přičemž tu slabší zážehovou bude reprezentovat dvouválec TwinAir Turbo o zdvihovém objemu 0,9 litrů produkující maximální výkon 63 kW (85 koní). Osobně bych dal radši přednost vznětovému agregátu Multijet II se zdvihovým objemem 1,3 litrů, jenž produkuje výkon 55 kW (75 koní). Oba motory jsou standardně propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou s krátkým prvním převodovým stupněm.

Jak už z názvu vyplývá, Panda 4×4 je vybavena trvalým pohonem všech kol, který výkon mezi nápravy posílá úměrně dle stavu vozovky a momentální potřeby. Zkrátka a dobře, přesně tak, jak od malého off-roadu očekáváte. Fiat je navíc vybaven elektronickou kontrolou stability a elektronickým závěrem diferenciálu.