Fiat představil další verzi modelu 500

S Fiatem 500 si můžete vyjet ve dvou na nákup, užívat si otevřeného nebe nad hlavou, převést náklad anebo až 7 cestujících. Od příštího roku jej budete moci vzít také do terénu, kde se rozhodně neztratí.

Základní podvozkové prvky má Fiat 500X společné s Jeepem Renegade a ten si podle prvotních testů nevede v terénu vůbec špatně. Podobně jako on nabídne i Fiat verzi s pohonem pouze předních nebo všech kol s odpojitelnou zadní nápravou, specialitou italského modelu bude předokolka se systémem Traction Plus, který zlepšuje trakci a přilnavost na kluzkém, mokrém či zasněženém povrchu. Všechny tři typy pohonu dostanou Drive Mood Selector, jež za pomoci jízdního stylu a povrchu silnice určí nejlepší nastavení brzd, motoru, řízení i převodovky. Režim Auto nabízí nejlepší hodnoty průměrné spotřeby a emisí CO2, režim Sport pořádně přiostří sledované oblasti a režim All weather zajistí maximální bezpečnost při snížené přilnavosti. U verze s pohonem všech kol je místo režimu All weather režim Traction, u předokolky se systémem Traction Plus se přes Drive Mood Selector tento systém aktivuje.

Mohlo by vás zajímat:  Nové fotky a informace o modernizované Škodě Yeti

Velmi bohatá bude nabídka motorů. Od počátku bude k dispozici zážehová čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 140 koní s šestistupňovou manuální převodovkou (za příplatek také s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou) a pohonem předních kol, naftová šestnáctistovka MultiJet o výkonu 120 koní s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol a naftový dvoulitr MultiJet o výkonu 140 koní s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Později přijde řada na atmosférickou šestnáctistovkou E-troQ o výkonu 110 koní s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol, čtrnáctistovku MultiAir o výkonu 170 koní s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, zážehovou 2.4 Tigershark o výkonu 184 koní s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, vznětovou třináctistovku MultiJet o výkonu 95 koní s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol a konečně vznětový dvoulitr MultiJet o výkonu 140 koní s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol.

Aby si na své přišly dobrodružné i spíše městské povahy, nabídne Fiat hned dvě verze 4,25 metru dlouhého, 1,8 metru širokého a 1,60 metru vysokého SUV. Onu městskou verzi poznáte podle lakovaných nárazníků, více terénní specifikace má plastovou ochranu předního i zadního nárazníku a také je o 2 cm delší. V obou případech dostal Fiat plastové lemy blatníků a prahů, dvojitá přední světla, typická pro řadu 500 a velká zadní světla. Nabídka laků karosérie čítá 12 barev, litá kola o rozměru 16, 17 nebo 18 palců jsou k dispozici v osmi designech. Základ v Jeepu Renegade by tak poznal asi jen málokdo.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot připravuje konkurenta Audi Q5 nebo BMW X3

Interiér si rovněž zachovává typické prvky řady 500 s lakovanou palubní deskou nebo sedadly s kulatými opěrkami a vyšitým logem 500. Celkem je na výběr až sedm různých konfigurací vnitřku s barvou palubní desky, látkového nebo koženého čalounění. Multimediální systém Uconnect s 5palcovou nebo 6,5palcovou obrazovkou je nově umístěn na vrcholku středové konzole, až pod ním jsou výdechy ventilace či ovládání klimatizace. Zatímco infotainment s menší obrazovkou se musí spokojit s navigačním systémem TomTom 2.5D, 6,5palcová verze má navigaci s 3D mapovým podkladem a vyhledáváním adresy pomocí hlasu. Obě verze však nabídnou USB/Bluetooth/Aux konektivitu, digitální rádio, hlasové ovládání nebo slot pro SD kartu. K oběma rovněž připojíte mobil s operačním systémem iOS nebo Android, přes které pak můžete stahovat do auta aplikace, komunikovat přes Facebook nebo poslouchat hudbu skrze platformu Deezer. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW mírně modernizovalo SUV X1

Ve standardní výbavě nebude chybět 6 airbagů, hlavní světla s funkcí denního svícení, mlhovky s přisvěcováním do zatáček a stabilizační systém. Za příplatek je k dispozici systém hlídající opuštění jízdního pruhu, hlídání slepého úhlu, zadní parkovací kamera nebo brzdový asistent. Jak už bylo řečeno na začátku, Fiat 500X půjde do prodeje příští rok a to na více než 100 trzích světa. Dostane se také do USA, kde tak rozšíří nabídku italské automobilky.

Zdroj: Fiat