Fiat představuje zmodernizovanou 500

Při pohledu na nestárnoucí design Fiatu 500 se ani nechce věřit, že tahle městská stylovka je tu s námi už 8 let. Po takové době by jeden řekl, že má reinkarnace slavného modelu z 50. až 70. let nárok na automobilový důchod. Místo něj však přichází první rozsáhlejší vzhledová modernizace, při níž se mělo změnit až 1800 detailů!

Nejviditelnější změny proběhly netradičně v zadní části automobilu. Skupinová světla mají sice i nadále tvar oválu, svítit však bude pouze jejich obrys. Střed tvoří část karosérie. Parkovací světlo a mlhovka jsou přestěhovány do spodní části nárazníku, kde je spojuje chromovaná nebo černá lišta. Kruhová světla vpředu mají nezměněný tvar, v jejich skladbě jsou však nyní LED diody pro denní svícení. Mlhovky byly protaženy více do šířky, což spolu s přepracovanou spodní částí nárazníku kapesní Fiat opticky rozšiřuje. Paleta laků karosérie (kterých je celkem 13) nově nezahrnuje jen odstíny Corallo Red a Opera Burgundy, ale též kombinace žluté a černé nebo červené a černé. Individualisty jistě nadchne možnost polepit si karosérii některým z továrnou dodávaných vzorů – volit navíc můžete mezi odlišením jen několika částí nebo rovnou celé poloviny karosérie od střechy až po sloupky. Omlazení se dočkala též paleta 15- nebo 16palcových litých kol.

Ještě větší revoluci prodělal interiér, především pokud se na něj podíváte optikou mladší generace. Součástí nejvyšší výbavy Lounge totiž bude pětipalcový dotykový displej multimediálního systému Uconnect, za příplatek dostupný i s navigaci TomTom, který je zabudovaný přímo do palubní desky. Nižší linie Pop a Popstar se budou muset spokojit s rádiem Uconnect. Přístrojová deska je i nadále tvořena jedním sdruženým budíkem, v jehož středu se však za příplatek může objevit sedmipalcový TFT displej. Sedadla mají stále tvrdé kruhové opěrky hlavy, došlo však ke zvýšení jejich ergonomie. Fiat dále upozorňuje na přemístění 12voltové zásuvky, drobné změny na středové konzoli nebo upravené držáky nápojů. Míru individualizace zvyšují nové dekory a potahy sedadel, bezpečnost potom standardně dodávaných 7 airbagů.

Mohlo by vás zajímat:  Fiat představil speciální edici Punta

Kromě plnění emisní normy Euro 6 motorová paleta nějakou výraznou revizí neprošla. Základ i nadále tvoří zážehová dvanáctistovka o výkonu 69 koní (v budoucnu dostupná i v úsporném provedení Eco), následovaná přeplňovanou devítistovkou TwinAir o výkonu 85 nebo 105 koní a naftovou třináctistovkou MultiJet o výkonu 95 koní. Na šetření paliva hraje vedle „nafťáku“ také 1.2 EasyPower o výkonu 69 koní s pohonem na LPG. Na přední kola bude výkon v závislosti na motorizaci přenášet manuální pětistupňová nebo šestistupňová převodovka, respektive vylepšený robotizovaný manuál Dualogic s pádly pod volantem. Jisté úpravy zasáhly také podvozek, od kol navíc nebude do kabiny pronikat tolik hluku a rázů. 

Zdrj: Fiat