Firma při měření zjistila, že Škoda Octavia RS má zcela jiný výkon, než je v papírech

Vzhledem k firemní politice koncernu Volkswagen se Škoda musí uskromňovat. Mateřská firma se bojí, aby na sobě jednotlivé značky koncernu příliš nekanibalizovaly, a tak každé z nich přiřkla určitou roli a segment trhu, na který daná firma cílí. Mladoboleslavská automobilka z tohoto dělení nevyšla úplně šťastně, dostala za úkol bodovat především nižší cenou. Její zákazníci tak mají pocházet ze střední třídy ve východní Evropě a nižší střední třídy na západě starého kontinentu.

Růže mezi trny

Toto rozdělení trhu pochopitelně určuje, jaké modely mohou jednotlivé automobilky pouštět do světa. U Škodovky se neočekává, že by se zákazníky pokoušela lákat na výkonné motory a auta s puncem závodního speciálu. Přesto se Škodě občas podaří zkonstruovat auto, které se na závodních okruzích či pří závodech rallye neztratí. V roce 2013 se na trhu jedna taková růže mezi trny, tedy rodinnými vozy pro běžné ježdění, objevila.

Octavia RS třetí generace

Škoda se snažila, jak to jen stanovené mantinely umožňovaly, aby Octavia RS sportovně nejen vypadala, ale jako sportovní vůz také jezdila. Na rozdíl od standardních modelů má Octavia RS snížený podvozek, kvalitnější tlumiče a celou sadu designových prvků, které měly klasickému rodinnému autu s velkým kufrem dodat ten správný vzhled.

Hlavní změna se ale odehrála pod kapotou. K dispozici byl motor 2,0 TSI s výkonem 220 koní a točivým momentem 350 Nm. Ve verzi s manuálem auto dosáhlo zrychlení na stovku za 6,8 sekundy a maximálky o hodnotě 248 kilometrů v hodině. V případě automatu Škoda Octavia RS zrychlila na stovku za 6,9 sekundy a maximálku měla 245 kilometrů v hodině. V roce 2015 se ještě objevila verze s výkonem 230 koní a zrychlením za 6,7 sekundy.

Jiné parametry než na papíře

Majitele takového vozu asi nenapadne si papírové hodnoty nějak kontrolovat, zda opravdu sedí. Firmu Digiservices to však napadlo. Změřila výkon u Octavie RS z roku 2014 a zjistila, že výkon není udávaných 220 koní, ale že činí 231,4 koní. Tedy o dost více, než je uváděno. A že nemusí jít o konečnou hodnotu a lze se dostat i na 319,2 koní, to zajistí pár dodatečných úprav.

Zdroj: Autorský text
Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora