Firma utratila miliardy za odměny zaměstnancům, kteří dostali tisíce nových aut

11

V dnešní nelehké době si lidé váží každého zaměstnání. Tím spíše, že tuzemské podniky čeká podle ekonomů období velkého propouštění, zejména pokud se restrikce spojené s pandemií koronaviru protáhnou i do začátku příštího roku. A pokud jde o vánoční benefity a prémie, budeme si na ně asi muset nechat zajít chuť. Alespoň v České republice. V Číně už se, zdá se, z koronavirové pandemie firmy oklepaly natolik, že mohou rozhazovat.

Zdroj obrázku: Jiangxi West Dajiu Iron & Steel Corporation

Jiangxi West Dajiu Iron Steel Corporation

O téhle společnosti jste pravděpodobně neslyšeli, v Číně je však dobře známá. Patří k lídrům místního trhu a uvědomuje si, jak těžké je sehnat v nejlidnatější zemi opravdu kvalitní zaměstnance. A ještě těžší je udržet si je. A tak se rozhodla více než čtyři tisícovky těch nejschopnějších ocenit zajímavou pozorností. Rozdala jim zbrusu nové automobily. A nejde o žádná laciná vozítka, která se za půl roku rozpadnou, zaměstnanci dostávali modely známých značek:

  • SUV Ford Territory
  • Volkswagen Magotan, který se v Evropě s několika úpravami prodává jako Volkswagen Passat
Mohlo by vás zajímat:  Tři typy ojetých aut, o která je nejmenší zájem

Více než 1,5 miliardy korun

Takový je celkový účet za předvánoční překvapení, které čínská firma svým zaměstnancům připravila. A radost udělala nejen jim, ale také oběma automobilkám, jejichž vozy byly darovány. Čínská ekonomika si totiž prošla otřesem spojeným s koronavirem o něco dříve než další země, a tak se zde působící automobilky začínají postupně vzpamatovávat.

Specifika čínského trhu

Individuální kupci preferují spíše levné kopie západních značek od místních firem. Zakázka v hodnotě půldruhé miliardy korun tak Volkswagenu a Fordu alespoň částečně pomohla snížit letošní meziroční propad prodejů i tržeb. Čína je přitom coby nejlidnatější stát světa s rychle rostoucí kupní silou obyvatel už teď největším trhem automobilů na světě, pro který se řadě renomovaných automobilek vyplácí vyvíjet speciální modely.

Zdroj: Autorský text
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora