V dnešní nelehké době si lidé váží každého zaměstnání. Tím spíše, že tuzemské podniky čeká podle ekonomů období velkého propouštění, zejména pokud se restrikce spojené s pandemií koronaviru protáhnou i do začátku příštího roku. A pokud jde o vánoční benefity a prémie, budeme si na ně asi muset nechat zajít chuť. Alespoň v České republice. V Číně už se, zdá se, z koronavirové pandemie firmy oklepaly natolik, že mohou rozhazovat.
Jiangxi West Dajiu Iron Steel Corporation
O téhle společnosti jste pravděpodobně neslyšeli, v Číně je však dobře známá. Patří k lídrům místního trhu a uvědomuje si, jak těžké je sehnat v nejlidnatější zemi opravdu kvalitní zaměstnance. A ještě těžší je udržet si je. A tak se rozhodla více než čtyři tisícovky těch nejschopnějších ocenit zajímavou pozorností. Rozdala jim zbrusu nové automobily. A nejde o žádná laciná vozítka, která se za půl roku rozpadnou, zaměstnanci dostávali modely známých značek:
- SUV Ford Territory
- Volkswagen Magotan, který se v Evropě s několika úpravami prodává jako Volkswagen Passat
Více než 1,5 miliardy korun
Takový je celkový účet za předvánoční překvapení, které čínská firma svým zaměstnancům připravila. A radost udělala nejen jim, ale také oběma automobilkám, jejichž vozy byly darovány. Čínská ekonomika si totiž prošla otřesem spojeným s koronavirem o něco dříve než další země, a tak se zde působící automobilky začínají postupně vzpamatovávat.
Specifika čínského trhu
Individuální kupci preferují spíše levné kopie západních značek od místních firem. Zakázka v hodnotě půldruhé miliardy korun tak Volkswagenu a Fordu alespoň částečně pomohla snížit letošní meziroční propad prodejů i tržeb. Čína je přitom coby nejlidnatější stát světa s rychle rostoucí kupní silou obyvatel už teď největším trhem automobilů na světě, pro který se řadě renomovaných automobilek vyplácí vyvíjet speciální modely.
Zdroj: Autorský text