Ford konečně uvádí na trh nové Mondeo

Již začátkem roku 2012 se v USA představil Ford Fusion, který na podzim téhož roku zamířil do Evropy jako pátá generace Mondea. V tu chvíli asi ani Ford netušil, že do showroomů nakonec nové Mondeo zamíří až po dvou letech.

Doba čekání je naštěstí u konce a již tento měsíc začínají dealeři modrého oválu přijímat objednávky na sedan, liftback nebo kombi. Zatím lze volit jen ze dvou nejvyšších výbav – Trend, obsahující například dvouzónovou automatickou klimatizaci, všechna okna v elektrice, vyhřívaná zrcátka, tempomat, multifunkční volant nebo rádio s 5,8palcovým displejem, a Titanium, obsahující navíc multimediální systém SYNC 2 s 8palcovou barevnou obrazovkou, přední a zadní parkovací senzory nebo dešťový senzor. Základní Ambiente přijede spolu s verzí Business Edition začátkem příštího roku.

Ani paleta pohonných jednotek nebude od začátku kompletní. Zákazníci, kteří si Mondeo koupí letos budou moci vybírat ze zážehového patnáctistovky EcoBoost o výkonu 160 koní, zážehového dvoulitru EcoBoost o výkonu 203 nebo 240 koní, vznětové šestnáctistovky TDCi o výkonu 115 koní a vznětového dvoulitru TDCi o výkonu 150 nebo 180 koní. Vůbec poprvé dostane Mondeo hybridní verzi (pouze s karosérií sedan), kombinující dvoulitrový zážehový čtyřválec s elektromotorem o systémovém výkonu 177 koní a průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km. Elektrickému motoru bude dodávat energii lithium-iontový akumulátor o kapacitě 1,4 kWh. Zážehová patnáctistovka i vznětová šestnáctistovka mají v základu manuální šestistupňovou převodovku, tu dostane také dvoulitrový diesel avšak u něj jí můžete vyměnit za dvouspojku Powershift, která je zase jedinou volnou pro Mondeo Hybrid. Dvoulitrový EcoBoost je vždy kombinovaný s šestistupňovým automatem, který je za příplatek dostupný i pro 1.5 EcoBoost. Diesely mohou být rovněž vybaveny balíčkem ekologických úprav Econetic. V příštím roce bude k dispozici litrový tříválec EcoBoost, stejně jako pohon všech kol. 

Mohlo by vás zajímat:  Amerika se dočkala své podoby nového Golfu

Již z dřívějška víme, že Mondeo stojí na platformě CD a jako první vůbec první model značky dostane zadní nápravu integral link. Toto prvenství však nebude ojedinělé, protože jako vůbec první evropský Ford dostane Mondeo ve všech verzích přední světla celá složená z LED diod. Zajímavou novinkou je systém Active City Stop, který dokáže při rychlostech do 40 km/h automaticky zabrzdit, pokud detekuje překážku v jízdním směru a řidič na ní nebude reagovat.

Za příplatek bude k dispozici parkovací asistent Active Park Assist s funkcemi Perpendicular Parking, která umožní řidiči detekovat vhodné podélné parkovací místo a automaticky do něj zaparkovat, Park-Out Assist, která pomůže řidiči z těchto míst pro změnu vyparkovat, a Side Parking Aid, která mu bude na monitor promítat a vizuálně upozorňovat na překážky po bocích i před a za vozidlem. Dalším elektronickým pomocníkem bude hlídač vybočení z jízdního pruhu.

Prvenství si Mondeo připíše i v oblasti bezpečnosti zadních cestujících – pásy Inflatable Rear Seatbelt totiž dokáží v případě nehody cestující přitáhnout k sedadlu pětkrát rychleji než v případě klasických pásů. Na komfortní notu se bude snažit hrát elektronicky nastavitelný sloupek řízení s pamětí, sedadla s masážní funkcí Active Motion, elektricky ovládané víko kufru nebo vyhřívaný volant. Rodiče jistě ocení funkci MyKey, která upravuje maximální rychlost auta, příchozí hovory nebo hlasitost hudby ve voze a dokonce dokáže celé auto deaktivovat, v případě že jeho pasažéři nebudou připoutání. Multimediální systém SYNC 2 lze ovládat hlasem a mimo běžné funkce jako navigace nebo klimatizace dokáže při příkazu „I’m hungry“ najít nejbližší restaurace.

Design karosérie se od premiéry před dvěma roky nezměnil a kromě již zmíněných předních světel z LED diod nabídne lichoběžníkovou masku chladiče, elegantní boční profil s nízkou linií střechy a velká zadní světla. Interiér má údajně přinést pocit sezení v kokpitu, k čemuž přispívá například přístrojový panel, kombinující analogové i digitální přístroje. Materiály mají být samozřejmě co nejkvalitnější a zadní cestující budou profitovat z tenších opěradel předních sedadel, což jim přinese více místa na nohy.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Focus 1.0 EcoBoost bude nejúspornějším rodinným vozem s benzínovým motorem

Aby bylo představení kompletní, přinášíme také kompletní ceník pro německý trh, kde příjem objednávek již běží, podobně jako ve zbytku Evropy však reálné auto dostanou zákazníci nejdříve na podzim. Základní cena Mondea ve verzi 1.5 EcoBoost Trend s karosérií liftback je 27 150 euro (cca 755 000 korun), automat je o 2000 euro (cca 56 000 korun) dražší, výbava Titanium stojí minimálně 3000 euro (cca 84 000 korun) víc. Dvoulitrový EcoBoost, dostupný jen jako Titanium, stojí 34 150 euro (cca 950 000 korun) ve slabší a 36 150 euro (cca 1 006 000 korun) v silnější verzi. Nejlevnější diesel 1.6 TDCi Trend opět s karosérií lifback přijde minimálně na 28 200 euro (cca 785 000 korun), výbava Titanium je o 3000 euro (cca 84 000 korun) dražší. Dvoulitr TDCi stojí ve slabší specifikaci a výbavě Trend minimálně 29 950 euro (cca 833 000 korun), silnější verze přijde ve stejné výbavě minimálně na 31 450 euro (cca 875 000 korun). Automat je opět o 2000 euro (cca 56 000 korun) dražší, za vyšší výbavu Titanium se připlácí 3000 euro (cca 84 000 korun) a za eko balíček Econetic (u 2.0 TDCi Titanium zdarma) 550 euro (cca 15 000 korun). Příplatek za karosérii kombi činí vždy 1000 euro (cca 28 000 korun). Sedan je zatím v nabídce pouze jako hybrid za cenu 34 950 euro (cca 972 000 korun), v příštím roce však i u něj dojde k importu klasických spalovacích jednotek.

Zdroj: Ford