Ford Mondeo Hybrid umí být příjemně tichým a zároveň velmi hlučným vozem. Záleží jak sešlápnete plyn

Hybridní vozy jsou poslední roky populární ani ne tak kvůli ekologii, ale kvůli jízdě. Elektromotor dokáže výrazně pomoci při zrychlení a jízda se tak stává zajímavější a dynamičtější. Bohužel takto velké klady Ford Mondeo Hybrid přímo nenabízí. Pro klidnější a kultivovanější jízdu je však jako stvořený. Pojďme se na něj podívat od začátku.

Zvětšení a důraz na design

První hybridním Fordem bylo právě Mondeo, které spatřilo světlo světa v roce 2015. Následně došlo k přesunu hybridního ústrojí do verze combi, které je i naší testovanou verzí. Faktem však zůstává, že tento druh pohonu si na voze vybírá svou daň. Jeho nádrž má 49 litrů a velikost zavazadlového prostoru činí 403.

Designově se jedná o velmi povedené auto, které zaujme hlavně velmi výraznou a tvarově povedenou přední maskou. Za zmínku jistě stojí také tvary boků, kapoty, nebo světel. To vše doplňují výraznější stříbrné lišty, nebo výraznější logo „HYBRID“ na obou předních dveřích. Povedeně vypadá i zatmavení zadních skel.

Praktické vychytávky dokážou nadchnout

Při prvním usazení do interiéru rozhodně zaujme jeho celková pohodlnost a prostornost. Tím hlavním jsou však zajímavé vychytávky v podobě výbavy. Například tři programovatelná tlačítka paměti polohy sedadel a nastavení zrcátek. Ideální volba ve chvíli, kdy je Ford Mondeo Hybrid rodinným vozem. Zaujme také praktické automatické odsunutí sedačky. Po zhasnutí motoru se odsune dozadu, po nastartování se přisune. Ideální krok, jak zajistit pohodlné vystupování a nastupování. Nechybí ani zajímavé přizpůsobení toho, co vám ukáže palubní počítač. Téměř vše máte ve svých rukou.

Z hlediska výbavy nechybí třeba adaptivní tempomat, parkovací asistent, který dokáže místo, jak sám vyhledat, tak na něho také zajet. Dalším prvkem výbavy je třeba vyhřívání sedadel, nebo čelního skla. Potěší také skvěle fungující bezklíčové zamykání i odemykání, automaticky otvírané víko zavazadelníku nebo parkovací kamera která přenáší obraz přímo na dotykový displej. Co by mohlo naopak chybět, je automatická ruční brzda, adaptivní tempomat zvládající i zastavení, nebo třeba systém držení vozu v jízdním pruhu. Aktuální asistent pouze vibrací volantu upozorní, že byl pruh opuštěn.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan Micra TEKNA DCi 90 – pátá generace s dieselem pod kapotou

Pohodová a kultivovaná jízda, dokud nesešlápnete plyn

Ford Mondeo Hybrid zaujme perfektním odhlučněním, které ve chvíli kdy jedete výhradně na elektromotor zajistí příjemnou a maximálně tichou jízdu, při které slyšíte jenom vzduch kolem vozu a zvuk kol. Potěší také velmi dobrá stabilita při průjezdu zatáčkami, velké pohodlí, stejně jako možnost volby jízdního režimu pro ty, kteří se chtějí spíše kultivovaně svézt, než že by chtěli, jakkoliv závodit s ostatními. V případě jemného sešlapávání plynového pedálu lze vůz nechat jezdit výhradně jenom na elektřinu. Co však může chybět, to je tlačítko na vynucení využití výhradně elektrického pohonu. Na druhou stranu baterie by dostačovala spíše na pozvolný dojezd k domu než k možnosti užívat si jízdu na výraznější vzdálenost. Pokud je plyn sešlápnutý prudčeji, již se zapojuje spalovací motor.

A právě v tu chvíli může přicházet kámen úrazu. Ford Mondeo Hybrid má v tomto případě četné rezervy. V tu chvíli vám nenabídne to, co od hybridu očekáváte. Tedy výraznou pomoc elektromotoru, který vás vystřelí vpřed a následné zapojení spalovacího motoru, který později převezme otěže. Po sešlápnutí plynového pedálu Ford Mondeo Hybrid velmi neochotně zrychluje, a to vše za poměrně výrazného řevu motoru, který se vytáčí do vysokých otáček. V tomto směru je vůz velkým zklamáním a je vidět, že hybridní pohon má oproti konkurenci určité rezervy.

Závěrečné shrnutí

Pokud se máme na Ford Mondeo Hybrid podívat komplexně, jde o praktické auto nabízející dostatečný zavazadlový prostor, skvělý jízdní komfort a výbavu, která směřuje k maximálnímu pohodlí a praktičnosti nejenom během jízdy. Zaujme příjemný tichý chod, dobré jízdní vlastnosti a kultivovaná jízda.

Negativum lze určitě vidět v tom, že zrychlení vozu po sešlápnutí plynu je spíše línější a zde má hybridní pohon stále ještě rezervy. Oproti verzi pouze se spalovacím motorem nelze opomenout také menší zavazadlový prostor a nádrž.

Komentáře