Ford odhalil první fotografie nového S-Maxu

loňský koncept, doplněný o luxusní verzi Vignale, dával tušit, že nový S-Max beze zbytku přebere designový styl současných Fordů. A to se po odhalení prvních oficiálních snímků skutečně potvrdilo.

Oproti konceptu ztratila druhá generace S-Maxu něco ze své agresivity. Základní proporce včetně chromované lichoběžníkové masky chladiče sice zůstala, sportovně laděný přední nárazník, skryté kliky či futuristická zadní světla však chybí. Ačkoliv je třeba podotknout, že i sériová zadní světla vypadají moc pěkně a ta přední budou pro změnu vybavena technologií full LED. Top verze Titanium, tvořící 60% prodejů S-Maxe, bude vybavena příplatkovými 19palcovými koly či difuzorem s integrovanými koncovkami výfuku. Celkově by se vzhled nového S-Maxu, vypadající nyní více sportovně a méně „dodávkovitě“, dal přirovnat k poslednímu Mondeu, které po delší prodlevě konečně přijede také do Evropy. A propos, rozměry karosérie by měly zůstat na přibližně stejných číslech jako současný model.

Mohlo by vás zajímat:  Výroba zahájena. Hyundai spustil v Turecku produkci nového modelu i10

Ani interiér si nezachoval svůj koncepční vzhled (s výjimkou výdechů ventilace a digitální přístrojové desky), přesto i tak působí v konfrontaci s dalšími Fordy dnešních dnů velmi příjemně. Velmi pozitivně se dá hodnotit redukce tlačítek, stejně jako osmipalcový displej multimediálního systému SYNC 2, který je konečně čitelný a umístěný na příhodnějším místě než utopený na vrcholu palubní desky. A nebyl by to Ford, kdyby nepřišel s nějakými „Simply Clever“ detaily. Nohou otevíratelné víko zavazadelníku známe již z SUV Kuga, elektricky sklopná sedadla ve druhé a třetí řadě (S-Max bude standardně sedmimístný) jsou naopak třídním unikátem. Novinkou bude i elektricky nastavitelný sloupek řízení, boční airbagy pro zadní sedadla, panoramatická střecha, klimatizovaná/vyhřívaná přední masážní nebo ortopedická sedadla a možnost připlatit si za výdechy ventilace pro zadní sedadla.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche hlásí za prvních devět letošních měsíců velmi solidní poptávku

Motorová paleta obsahuje zážehovou patnáctistovkou EcoBoost o výkonu 160 koní a silnější dvoulitr EcoBoost o výkonu 240 koní, z dieselových motorů by bude dostupný dvoulitr TDCi o výkonu 120, 150 nebo 180 koní. Kromě dvoulitrového EcoBoostu budou všechny jednotky spolupracovat se šestistupňovým manuálem, nejvýkonnější motor dostane standardně konvenční automat. Kromě již zmíněného dvoulitru a nejslabšího naftového motoru dostanou všechny verze za příplatek i šestistupňový dvouspojkový automat Powershift. Podobně jako v Mondeu, nabídne Ford i zde pohon všech kol. Platformu CD4 bude S-Max sdílet s novým Mondeem nebo SUV Edge, přední náprava typu MacPherson však byla se změnami převzata z původního S-Maxu. Vzadu najdeme zcela novou nápravu Integral Link a nový je i elektronický řídící systém od ZF. Z elektronických asistentů bude k dispozici autonomní brzdění, parkovací asistent i asistent pro udržení v jízdním pruhu.

Mohlo by vás zajímat:  Chrysler mírně upravil sedan 300

Vedle nového S-Maxu se na pařížském autosalonu představí také modernizované provedení menších MPV C-Max a Grand C-Max. A nebude asi překvapení, když uvedu designovou příbuznost s modernizovaným Focusem, novým Mondeem nebo právě S-Maxem. 

Zdroj: Ford, autocar.co.uk