Ford představil další globální model

Nejnovějším produktem strategie One Ford je druhá generace středně velkého SUV Edge. Jeho první generace byla vyhrazena pouze Severní Americe, druhou však již dostanou také evropští zákazníci.

Vzhled karosérie odpovídá nastolenému designovému trendu Fordu. Přední část se ve stylu nového Focusu či Fiesty pyšní šestiúhelníkovou maskou chladiče, na které se nešetřilo chromem, a docela výraznými světlomety z LED diod, vzadu pak najdeme propojená světla tvořená LED diodami. Unikátní bude verze Sport s tmavšími koly, optickým bodykitem, novou koncovkou výfuku, sportovními sedačkami a tvrdším podvozkem. Evropské verze se od té americké bude lišit jinými světlomety, předním nárazníkem, menším množstvím chromu a absencí antény.

Interiér se oproti předchůdci změnil jen evolučně, nikoliv revolučně. Přístrojový panel i nadále tvoří dva displeje s budíkem uprostřed, na středové konzoli „trůní“ osmipalcová LCD obrazovka multimediálního systému, podporující systémy SYNC a MyFord Touch. Zatímco americká verze dostane tři řady sedadel, ta evropská se bude muset spokojit se dvěma řadami. Rozměry interiéru mezigeneračně vzrostly, když cestující ve druhé řadě sedadel mají k dobrou necelých 5 cm pro nohy, cestující ve třetí řadě pak dostanou navíc zhruba 2,5 cm. O stejné číslo se zvětšil i prostor pro hlavu cestujících. Pro zavazadla zůstane v pětimístné konfiguraci 1110 litrů, pokud sklopíte i druhou řadu, nabídne Edge až 2078 litrů.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet Colorado a GMC Canynon se představí ještě letos

Nové SUV od Fordu stojí na globální platformě pro auta segmentů střední a vyšší střední třídy, kterou sdílí třeba s novým Mondeem či chystanými MPV Galaxy a S-Max. Modely s pohonem předních kol dostanou přední zavěšení typu MacPherson spolu s nezávislým zavěšením zadních kol, všechny verze Edge pak profitují z většího použití vysokopevnostní oceli na karosérii, což má za následek o 26% větší tuhost karosérie a zároveň méně vibrací a hluku, pronikajících do kabiny. Edge Sport navíc standardně (pro Edge Titanium za příplatek) přichází s technologií adaptivního řízení, která upraví převod řízení v závislosti na rychlosti a dalších detailech.

Mohlo by vás zajímat:  Renault Captur 2013 - francouzský Juke v detailech!

Pod kapotou americké verze se objeví trojice zážehových motorů. Základem bude přeplňovaný čtyřválec 2.0 EcoBoost o výkonu 249 koní s točivým momentem 357 Nm, roli prostřední jednotky bude plnit šestiválec 2.7 EcoBoost o výkonu více než 305 koní a vrcholem se stane atmosférický 3.5litrový šestiválec s neznámým výkonem. Poháněná mohou být přední nebo všechna kola, převodovku však mají Američani pouze jednu – šestistupňový automat SelectShift. Evropská paleta motorů bude od té americké naprosto odlišná – potvrzená totiž zatím jsou pouze dvě verze dieselového čtyřválce 2.0 TDCi o výkonu 180 koní s točivým momentem 402 Nm, respektive 210 koní a 452 Nm. Jedinou možností bude rovněž pohon všech kol, z převodovek dostane slabší diesel šestistupňový manuál a silnější šestistupňový dvouspojkový automat PowerShift s řazením pádly pod volantem.

Mohlo by vás zajímat:  Range Rover - Evoque a Sport dostanou sportovní verzi RS!

Ani ve Fordu Edge nebude chybět obrovská paleta asistenčních systémů, obsahující parkovací asistent, adaptivní tempomat, kamery monitorující 180 stupňů kolem auta, hlídač mrtvého úhlu nebo hlídání vyjetí z jízdního pruhu. Pro co největší bezpečnost dostane Edge velké množství airbagů včetně nového kolenního pro spolujezdce, který je umístěný v přihrádce před ním, a nafukovacích zadních pásů. Vychytávkou je příplatková panoramatická střecha Panoramic Vista Roof s délkou 121,2 cm.

Prodej Edge se rozběhne začátkem příštího roku ve třech výbavových stupních Trend, Sport a Titanium. Pro srovnání, v USA mají stupně čtyři – SE, SEL, Sport a Titanium.

##ford_edge1##

##ford_edge2##

Zdroj: Ford