Ford sází na elektrifikaci – důkazem jsou i tři verze nového modelu Kuga

2

Americká automobilka Ford se na autosalonu v Amsterdamu prezentovala hned několika novinkami. Jednou z nich byl i nový crossover Ford Kuga, který bude k dostání i v několika elektrifikovaných verzích.

Vzhledově je na novém Fordu Kuga patrná inspirace Focusem, kterému se při pohledu z profilu na první pohled podobá. Celkový design má dynamický až sportovní náboj. Již třetí generace Fordu Kuga bude k dispozici hned v pěti variantách s různým typem pohonu, tedy nejen verze se spalovacím motorem, ale také verze hybridní, elektrifikované.

Zajímavý výkon i malá spotřeba

Příkladem může být verze s názvem Ford Kuga Plug-In Hybrid, která v sobě skrývá nejen 2,5litrový zážehový čtyřválcový motor, ale také elektromotor a 14,4 kWh lithium-iontovou baterii, které společně nabídnou sílu 225 koní. Pokud přepnete vozidlo na čistě elektrický pohon, dojezdová vzdálenost by měla být přibližně 50 kilometrů.

Mohlo by vás zajímat:  Cadillac ELR je novým elektrickým sporťákem.

Jednou z předností, kterou se nový Ford může pochlubit, je nízká kombinovaná spotřeba a emise. Ford ve svých údajích totiž uvádí průměrnou kombinovanou spotřebu pouze 1,2 litru na 100 kilometrů a emise CO2 by neměly přesáhnout 29 gramů na kilometr. Tyto hodnoty by tak v České republice pro nový Ford Kuga znamenaly možnost používat speciální elektromobilní registrační značku, která svým majitelům přináší řadu výhod.

Další verzí je Kuga Hybrid, jehož průměrná spotřeba by podle dosud zveřejněných údajů neměla přesáhnout 5,6 litru na 100 kilometrů a emise 130 gramů na kilometr. Tento model by měl být k dostání s pohonem 4×4 či jen předních kol.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen představuje plug-in hybridní verzi Golfu

Zajímavou variantou bude i mild hybrid s názvem EcoBlue Hybrid, který v sobě bude kombinovat dvoulitrový motor o 150 koních s lithium-iontovou baterií, do které se bude zachycovat nadbytečná energie při zpomalování, kterou bude poté možné využít naopak při zrychlení. Odhadovaná spotřeba by měla být 5 litrů nafty na 100 kilometrů. K dostání ale budou i verze jen s ryze s benzínovým či naftovým motorem, bez elektřiny.

Působivý interiér i výbava

Změna se netýká jen motorů, ale i interiéru. Nová verze Kugy nabízí více prostoru na předních i zadních sedadlech, digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce, head-up displej či Wi-Fi hotspot. Uživatelsky pohodlné je zcela jistě i bezdotykové otevírání dveří u zavazadlového prostoru či nejrůznější asistenční technologie. Jen namátkou uveďme alespoň hlídání mrtvých úhlů, adaptivní tempomat či vedení v jízdním pruhu, systém automatického parkování či systém autonomního brždění pro prevenci nehody. Bohužel však zatím Ford neprozradil ani termín, kdy by se nová Kuga mohla začít prodávat, ani její cenu.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora