Ford ukázal konečnou podobu luxusního Mondea

Před skoro dvěma roky vyrukoval Ford s luxusní divizí Vignale, tehdy prezentovanou na Mondeu. Později přijel takto vyzdobený S-Max, pořád se však jednalo jen o koncepty, v lepším případě předsériové verze. Až dnes spadla z Mondea Vignale předsériová opona a konkurence francouzských modelů DS se definitivně vydává do showroomů.

Nejvíce změn v porovnání s běžným Mondeem udělal Ford v interiéru. Standardem je čalounění sedadel, loketní opěrky, palubní desky i dveří prémiovou kůží s kontrastním, na sedadlech šestiúhelníkovým, prošíváním. Když už je řeč o sedadlech, to řidičovo je standardně elektricky stavitelné v deseti směrech, za příplatek lze navíc obě přední „křesla“ vybavit masážním strojkem a speciálním tvarováním pro co nejmenší únavu svalstva při dlouhých cestách. Klidnější jízdu obstarávají dodatečně namontované izolační materiály, stejně jako systém Active Noise Cancellation, který pomocí opačných vln redukuje hladinu hluku motoru. Ve výbavě nechybí multimediální systém SYNC 2 s navigací, audio Sony s 12 reproduktory, elektricky stavitelný volant s pamětí a vyhříváním nebo sedm airbagů (inovativní vak v pásu pro zadní cestující je za příplatek).

Karosérie sedanu či kombi je odlišena skrze chromovanou masku chladiče, kliky dveří a rámečky kolem mlhovek, 18palcová kola a standardní metalízu Nocciola (na snímcích). Tu lze nahradit konvenčními metalickými odstíny černé, bílé a stříbrné, kola u vybraných verzí mají o palec větší velikost. Bystré oko si možná všimne dynamických LED světlometů, víko kufru je pro zvětšení komfortu ovládáno elektricky. Nabídka elektronických asistentů je, jak se na vrcholný model sluší, pořádně bohatá a zahrnuje rozpoznávání dopravních značek, autonomní brzdy nebo parkovací asistent s podélným samočinným parkováním.

Motorová paleta zahrnuje pouze vrcholné jednotky klasického Mondea, z dieselů to tak je 180koňový dvoulitr TDCi se šestistupňovou manuální převodovkou či dvouspojkovým automatem PowerShift a dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDCi Bi-turbo o výkonu 210 koní s točivým momentem 450 Nm, benzínem poháněné motory zastupuje pouze 240koňový dvoulitr EcoBoost se šestistupňovým automatem. Sedan je navíc v nabídce také jako 187koňový hybrid. Ke všem konvenčním motorům navíc můžete za příplatek dostat pohon všech kol iAWD.Mírně upraveno bylo nastavení zadní nápravy, která nově poskytuje větší úroveň komfortu.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren oficiálně odhalil supersport P1

Kromě exkluzivního auta dostane koncový zákazník s Mondeem Vignale také exkluzivní poprodejní služby. 24 hodiny denně sedm dní v týdnu bude k dispozici zdarma infolinka Vignale OneCall, každý zákazník bude mít navíc po dobu vlastnění auta individuální servis, zajišťovaný osobním manažerem. Prodej auta bude probíhat v showroomech s koutkem FordStore, kterých je v Evropě už přes 200, odděleným od klasického dealerství. Po vzoru některých luxusních německých značek budou vedle aut k dispozici i doplňkové produkty s logem Vignale jako peněženky, tašky nebo obaly na iPhone, navržené v Miláně a vyrobené z prémiové kůže. Výroba bude probíhat n ve španělské Valencii vedle běžného Mondea, v rámci tzv. Vignale Center však dojde k dodatečné stovce kontrol hotového auta a také ručním dokončování přesně podle přání zákazníka. Tomu všemu odpovídá cena, startující na 929 990 korunách za sedan se slabším dieselem, respektive na 959 990 korunách za stejně motorizovaný kombík. 

Ceník – Ford Mondeo Vignale/Mondeo Kombi Vignale

Motorizace Vignale Sedan Vignale Kombi
2.0 EcoBoost (240 k) 1 009 990 Kč 1 039 990 Kč
2.0 Duratorq TDCi (180 k) 929 990 Kč 959 990 Kč
2.0 Duratorq TDCi PS (180 k) 979 990 Kč 1 009 990 Kč
2.0 Duratorq TDCi PS 4×4 (180 k) 1 029 990 Kč 1 059 990 Kč
2.0 Duratorq TDCi Bi-turbo (210 k) 1 021 990 Kč 1 051 990 Kč

##mondeo_vignale##

Zdroj: Ford