Ford ukázal novou generaci MPV Galaxy

Ačkoliv tento týden patří hlavně výstavám v New Yorku a Soulu, našla si evropská divize Fordu prostor pro představení nové generace velkého MPV Galaxy. A pokud čekáte nějaké to překvapení, budete nejspíše zklamáni. Modrý ovál totiž neponechal nic náhodě a vedle důvěrně známého vzhledu přibalil i sedm sedadel a velký vnitřní prostor.

Třířadý systém Galaxy tak trochu kopíruje dříve představený Renault Espace a to díky systému „jednoho kliku“. To znamená, že stačí stisknout jedno tlačítko a sedadla ve druhé i třetí řadě zajedou do podlahy. Co ale francouzský zástupce neumí, to je vysunutí třetí řady sedadel z podlahy stisknutím jediného tlačítka. Vedle toho je ve druhé i třetí řadě o 10 mm více místa na hlavu a i když budete sedět úplně vzadu, dostanete vlastní loketní opěrku s úložným prostorem a držáky nápojů. Hodně času inženýři věnovali nejrůznějším odkládacím prostorům po celém interiéru. Do dveří tak dáte 1,5litrovou PET láhev, pod sedadlem spolujezdce je „skrytý“ šuplík, ve středovém tunelu je prostor pro uložení multimediálních zařízení a pod podlahou kufru najdeme dalších 20 litrů navíc. Proměnou prošla rovněž sedadla, která byla navržena tak, aby zmírnila únavu svalů a tím zvýšila komfort na dlouhých cestách. V závislosti na výbavě jsou potom dostupná ortopedická sedadla s osmisměrným elektrickým nastavováním, masážní funkcí, vyhříváním i odvětráváním. Opěrky hlav mohou být v každém případě posouvány nahoru i dolů a lze měnit i jejich sklon dopředu nebo dozadu. Vůbec poprvé bude v nabídce vyhřívaný volant.

Pracoviště řidiče vzhledově navazuje na již představený S-Max a Mondeo, s nimiž mimo jiné sdílí Galaxy podlahovou plošinu CD4. Dominantou středové konzole bude ve vybraných verzích osmipalcový displej multimediálního systému SYNC 2, který lze vedle dotyku ovládat též hlasem. Důležitou a velmi užitečnou funkcí je Emergency Assistance, jež dokáže v případě nehody spojit posádku vozidla s nejbližší nemocnicí. Mezi další (ne)ocenitelné elektronické pomocníky patří automatické otevírání víka pátých dveří, parkovací asistent pro podélné i příčné parkování, asistent pro bezpečné opuštění parkovacího místa, hlídání mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, kamerový systém s rozsahem 180 stupňů, elektronická parkovací brzda s pomocníkem při rozjezdech do kopce, přednárazový systém nebo inteligentní omezovač rychlosti. Pasivní bezpečnost dále vylepšují boční airbagy pro druhou řadu sedadel, doplňující přední, boční vpředu a hlavové vaky, respektive kolenní airbag řidiče. Na všech sedadlech nechybí varování při nezapnutí bezpečnostního pásu, lepší přehled o dětech na zadních sedadlech budou mít rodiče díky přídavnému vnitřnímu zpětnému zrcátku. Definitivně zřejmě odzvonilo analogovým budíkům, jelikož i v Galaxy můžete mít digitální přístrojový panel s velikostí 10 palců a 3D grafikou. 

Mohlo by vás zajímat:  Honda představila novou edici kupé Accord

Jak již bylo řečeno, platformu CD4 sdílí Galaxy s Mondeem a S-Maxem, což značí zadní nápravu typu Intergal Link s hliníkovými spodními rameny. Lepší pocit z řízení má poskytnout standardně dodávaný elektronický posilovač, naopak za příplatek budou dostupné adaptivní tlumiče s režimy Comfort, Normal a Sport. Pod kapotou budou vedle 160koňové patnáctistovky EcoBoost a 240koňového dvoulitru EcoBoost výhradně naftové jednotky. Dvoulitr TDCi s jedním turbodmychadlem bude nabízen se 120, 150 nebo 180 koňmi, dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDCi BiTurbo má 210 koní a 240 Nm při 2000 ot./min. Úspornost jízdy zlepšuje regenerativní brzdění, systém stop/start a aktivní lamely v masce chladiče.

Design je kombinací S-Maxe a minulé generace Galaxy, jejíž odkaz je viditelný především díky skupinovým svítilnám. Charakteristickým prvkem přední části je lichoběžníková maska chladiče ve tvaru Astonu Martin, respektive tvar přední světel, na přání dodávaný s adaptivní LED technologií. Již tak velkou zasklenou plochou může ještě zvýšit volitelná panoramatická střecha

Zdroj: Ford