Facelift Fordu Ranger je „horkou novinkou“ už řadu měsíců, za které dokázal modrý ovál nejen zveřejnit polooficiální video, ale též mu stačily uniknout skrze patentový úřad snímky hotového auta a to hned v několika verzích. Kompletní tisková zpráva o úpravách jednoho z „nejglobálnějších“ globálních Fordů nicméně přichází až nyní.
Karosérie pickupu, prodávaného na 180 trzích světa, vypadá robustněji a zároveň elegantněji. Lví podíl na tom má přepracovaná přední část s větší maskou chladiče, která přímo navazuje na hlavní světla. K charakteru pracovního stroje se lépe hodí výrazněji tvarovaná kapota. Hlavní těžiště změn nicméně leží v interiéru, materiálově i vzhledově připomínající klasické osobní Fordy.
Středovou konzoli může zdobit osmipalcový dotykový displej multimediálního systému SYNC 2, nižší část pak disponuje přepracovaným ovládáním klimatizace. Hodnotněji působí dekor před spolujezdcem a to stejné se dá říct také o kapličce přístrojů s centrálním rychloměrem a dvěma TFT displeji po stranách, přenášející například informace z navigace.
Upravený podvozek nyní boduje nejen komfortnějším odpružením, ale zároveň též lepší přilnavostí a díky elektronickému posilovači i přesnějším řízením ve vyšších rychlostech a lehčí manévrovatelností s volantem v nižších rychlostech. Motorová paleta obsahuje v drtivé většině naftové motory, výjimkou je pouze 2.5litrový Duratec o výkonu 166 koní s točivým momentem 225 Nm. Základním nafťákem je čtyřválec 2.2 Duratorq TDCi, úspornější v porovnání se současnou verzí o 22 procent, s výkonem 130 koní, stejná jednotka je pak dostupná i se 160 koňmi a 385 Nm. Vrcholem je pětiválec 3.2 Duratorq TDCi o výkonu 200 koní s točivým momentem 470 Nm, který má být o 18 procent úspornější než doposud. Poháněna jsou skrze manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku zadní a alternativně i všechna kola.
Zachovány by měly zůstat výborné terénní vlastnosti, podtržené světlou výškou 230 mm, nájezdovými úhly 28 a 25 stupňů nebo brodivostí 800 mm. Verze s pohonem všech kol dále disponují elektronicky řízenou redukční převodovkou a upraveným řazením, utáhnou navíc až 3500 kg. Dalším krokem k přiblížení se osobním autům je bohatá nabídka standardních či příplatkových bezpečnostních asistentů. Ranger tak může být vybaven adaptivním tempomatem, varováním při opuštění jízdního pruhu, předním i zadním parkovacím asistentem, monitorováním dopravy před autem, asistentem pro rozjezd a sjezd do/z kopce nebo automatickým přivoláním pomoci v případě nehody.
Zdroj: Ford