Ford ukázal Ranger modelového roku 2015

Facelift Fordu Ranger je „horkou novinkou“ už řadu měsíců, za které dokázal modrý ovál nejen zveřejnit polooficiální video, ale též mu stačily uniknout skrze patentový úřad snímky hotového auta a to hned v několika verzích. Kompletní tisková zpráva o úpravách jednoho z „nejglobálnějších“ globálních Fordů nicméně přichází až nyní.

Karosérie pickupu, prodávaného na 180 trzích světa, vypadá robustněji a zároveň elegantněji. Lví podíl na tom má přepracovaná přední část s větší maskou chladiče, která přímo navazuje na hlavní světla. K charakteru pracovního stroje se lépe hodí výrazněji tvarovaná kapota. Hlavní těžiště změn nicméně leží v interiéru, materiálově i vzhledově připomínající klasické osobní Fordy.

Mohlo by vás zajímat:  Land Rover Discovery XXV Special Edition - Oslava výročí

Středovou konzoli může zdobit osmipalcový dotykový displej multimediálního systému SYNC 2, nižší část pak disponuje přepracovaným ovládáním klimatizace. Hodnotněji působí dekor před spolujezdcem a to stejné se dá říct také o kapličce přístrojů s centrálním rychloměrem a dvěma TFT displeji po stranách, přenášející například informace z navigace.

Upravený podvozek nyní boduje nejen komfortnějším odpružením, ale zároveň též lepší přilnavostí a díky elektronickému posilovači i přesnějším řízením ve vyšších rychlostech a lehčí manévrovatelností s volantem v nižších rychlostech. Motorová paleta obsahuje v drtivé většině naftové motory, výjimkou je pouze 2.5litrový Duratec o výkonu 166 koní s točivým momentem 225 Nm. Základním nafťákem je čtyřválec 2.2 Duratorq TDCi, úspornější v porovnání se současnou verzí o 22 procent, s výkonem 130 koní, stejná jednotka je pak dostupná i se 160 koňmi a 385 Nm. Vrcholem je pětiválec 3.2 Duratorq TDCi o výkonu 200 koní s točivým momentem 470 Nm, který má být o 18 procent úspornější než doposud. Poháněna jsou skrze manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku zadní a alternativně i všechna kola.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan X-Trail druhé generace žije dál, v Číně

Zachovány by měly zůstat výborné terénní vlastnosti, podtržené světlou výškou 230 mm, nájezdovými úhly 28 a 25 stupňů nebo brodivostí 800 mm. Verze s pohonem všech kol dále disponují elektronicky řízenou redukční převodovkou a upraveným řazením, utáhnou navíc až 3500 kg. Dalším krokem k přiblížení se osobním autům je bohatá nabídka standardních či příplatkových bezpečnostních asistentů. Ranger tak může být vybaven adaptivním tempomatem, varováním při opuštění jízdního pruhu, předním i zadním parkovacím asistentem, monitorováním dopravy před autem, asistentem pro rozjezd a sjezd do/z kopce nebo automatickým přivoláním pomoci v případě nehody. 

Mohlo by vás zajímat:  Kahn Flying Huntsman - Defender, co má o dvě kolečka víc

Zdroj: Ford