Výrazně modernizovaný Focus přichází po březnové premiéře v Ženevě konečně i na český trh. Kromě tradičních karosářských variant v podobě hatchbacku a kombi dostanou Češi na výběr i tříprostorový sedan. V rámci motorové palety hrají i nadále prim zážehové motory EcoBoost.
Přední maska připomínající Aston Martin, nová přední světla, která mají za příplatek LED diody pro denní svícení, přepracovaná zadní světla za příplatek s LED diodami za příplatek nebo nové nárazníky. To je jen základní výčet změn oproti předchozímu modelu. V interiéru vyhověl Ford přáním zákazníků a zlepšil ergonomii zredukováním počtu tlačítek a přepracováním volantu. Lepší pozici dostal multimediální systém SYNC 2 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, který je však pouze za příplatek.
Pod kapotou najdeme především moderní motory EcoBoost. Jejich nabídka startuje u litrového tříválce o výkonu 100 nebo 125 koní ve spojení s manuálním pětikvaltem u slabší a manuálním šestikvaltem u silnější verze. Nová je i patnáctistovka EcoBoost o výkonu 150 koní s šestistupňovým manuálem. Atmosférické benzínové motory zastupuje pouze šestnáctistovka Duratec Ti-VCT o výkonu 105 koní s pětistupňovým manuálem nebo 125 koní s šestistupňovým automatem PowerShift. Naftovou nabídku tvoří pouze dvě verze šestnáctistovky Duratorq TDCi o výkonu 95 nebo 115 koní, v obou případech ve spojení s manuálním šestikvaltem.
Výbavové stupně jsou celkem tři – Trend, Trend Sport Titanium. Již základní Trend nabízí čelní, boční a hlavové airbagy, stabilizační systém, manuální klimatizaci, rádio s dálkovým ovládáním, CD měničem a MP3 konektivitou, elektricky ovládaná přední okna nebo elektrická a vyhřívaná zrcátka. Zcela nový stupeň Trend Sport má automatickou dvouzónovou klimatizaci, systém SYNC, přední mlhovky, 16palcová litá kola, sportovní sedadla a sportovní odpružení. Nejvyšší stupeň Titanium má elektrická zadní okna, tempomat, hliníkové střešní ližiny pro kombi či řidičovo sedadlo s nastavitelnou bederní opěrkou. Samostatnou kapitolou jsou nové bezpečnostní systémy, dodávané za příplatek. Systém prevence nárazu Active City Stop přijde na 5600 korun, Sada Assist 1 (hlídání mrtvého úhlu nebo hlídání prostoru při vyjíždění z parkoviště) za 18 000 korun, Sada Assist 2 (rozpoznávání dopravních značek, Active City Stop, varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro navrácení do jízdního pruhu, automatické přepínání světlometů nebo sledování bdělosti řidiče) za 27 000 korun u výbavy Trend, respektive 23 000 korun u ostatních stupňů a Sada Assist 3 (stejné bezpečnostní prvky jako Sada Assist 2) za 28 300 korun pro výbavu Titanium.
Základní cena za hatchback ve výbavě Trend s motorem 1.6 Duratec Ti-VCT byla stanovena na 336 900 korun. Naftový motor se stejnou karosérií a výbavou startuje na 395 990 korunách. Výbava Trend Sport startuje na 401 990 korunách za litrový EcoBoost (125 k), nejvyšší Titanium přijde se stejným minimálně na 426 990 korun. Kombi je vždy o 20 000 korun dražší než hatchback, s výjimkou verze 1.6 Duratorq TDCi Titanium, kde je rozdíl dvojnásobný. Sedan bude k dispozici ve výbavě Trend s litrovým EcoBoostem (125 k) za 381 990 korun nebo ve výbavě Titanium s patnáctistovkou EcoBoost za 461 990 korun, respektive s naftovou šestnáctistovkou za 480 990 korun. Ford aktuálně poskytuje zaváděcí slevu 10 000 korun na všechny karosérie s litrovým EcoBoostem o výkonu 125 koní.
Srovnání hatchbacku s konkurencí:
Model: | Ford Focus | Peugeot 308 | Volkswagen Golf |
Rozměry (d/š/v): | 4360/1823/1469 mm | 4253/1804/1472 mm | 4255/1799/1452 mm |
Rozvor: | 2648 mm | 2620 mm | 2637 mm |
Velikost kufru: | 363/1262 l | 470/1309 l | 380/1270 l |
Zážehové motory: | 1.0 EcoBoost (110/125 k), 1.5 EcoBoost (150 k), 1.6 Duratec Ti-VCT (105/125 k) | 1.2 PureTech (82/130 k), 1.6 THP (125/156 k) | 1.2 TSI (85/105 k), 1.4 TSI (122/140 k), 1.4 TSI ACT (150 k), 2.0 TSI GTI (220/230 k) |
Vznětové motory: | 1.6 Duratorq TDCi (95/115 k) | 1.6 HDI (92 k), 1.6 BlueHDI (100/120 k), 1.6 e-HDI (115 k), 2.0 BlueHDI (150 k) | 1.6 TDI (105 k), 2.0 TDI (150 k), 2.0 TDI GTD (184 k) |
Alternativní pohon: | ————— | ————— | 1.4 TSI CNG (110 k) |
Základní cena: | 336 990 Kč | 340 000 Kč | 367 900 Kč |
Srovnání kombi s konkurencí:
Model: | Ford Focus Combi | Honda Civic Tourer | Škoda Octavia Combi |
Rozměry (d/š/v): | 4560/1823/1492 mm | 4520/1770/1440 mm | 4659/1814/1465 mm |
Rozvor: | 2648 mm | 2595 mm | 2686 mm |
Velikost kufru: | 490/11516 l | 624/1668 l | 610/1740 l |
Zážehové motory: | 1.0 EcoBoost (110/125 k), 1.5 EcoBoost (150 k), 1.6 Duratec Ti-VCT (105/125 k) | 1.8 i-VTEC (142 k) | 1.2 TSI (85/105 k), 1.4 TSI (140 k), 1.8 TSI (180 k) |
Vznětové motory: | 1.6 Duratorq TDCi (95/115 k) | 1.6 i-DTEC (120 k) | 1.6 TDI (90/105 k), 1.6 TDI Geenline (110 k), 2.0 TDI (150 k), 2.0 TDI 4×4 (184 k) |
Alternativní pohon: | ————— | ————— | 1.4 TSI G-Tec (110 k) |
Základní cena: | 356 990 Kč | 487 900 Kč | 364 900 Kč |
Srovnání sedanu s konkurencí:
Model: | Ford Focus Sedan | Renault Fluence | Toyota Corolla |
Rozměry (d/š/v): | 4538/1823/1492 mm | 4618/1809/1479 mm | 4620/1775/1465 mm |
Rozvor: | 2648 mm | 2702 mm | 2700 mm |
Velikost kufru: | 475 l | 530 l | 452 l |
Zážehové motory: | 1.0 EcoBoost (125 k), 1.5 EcoBoost (150 k) | 1.6 (110 k) | 1.33 Dual VVT-i (99 k), 1.6 Valvematic (132 k) |
Vznětové motory: | 1.6 Duratorq TDCi (115 k) | 1.5 dCi (95/110 k), 1.6 dCi (130 k) | 1.4 D-4D (90 k) |
Alternativní pohon: | ————— | ————— | ————— |
Základní cena: | 381 990 Kč | 299 900 Kč (v akci 269 900 Kč) | 384 900 Kč (v akci 354 900 Kč) |
Zdroj: Ford