Transit. Dnes již legendární dodávka pro evropské zákazníky nyní nachází „druhý domov“. Amerika byla vždy zaslíbená čistě americký dodávkám, takže bude jistě zajímavé sledovat počínání Transitu.
Zvláště, když nahradí typickou americkou dodávku Ford řady E. Do showroomů se během letošního roku potupně dostanou dva typy Transitů – klasický velký Transit a menší Transit Connect. Oba jsou vzhledem, tak i interierm shodní s evropskou, již déle známou verzí.
Pod kapotou však nebudou chybět americké jednotky. Větší model dostane dva zážehové šestiválce – 3.7 Ti-VCT a 3.5 EcoBoost – a jeden naftový pětiválec – 3.2 Power Storke. Menší Connect bude vybaven dvěma benzínovými čtyřválci – 2.5 a 1.6 EcoBoost. Ani u jednoho z motorů Ford nezveřejnil výkonové parametry, avšak víme, že všechny motorové varianty obou Transitů dostanou 6-ti stupňový automat.
Tak, jako v Evropě, i za mořem bude Transit vynikat všestranností. Větší model bude nabízen ve třech délkách (5,58, 6 nebo 6,7 metru) se dvěma rozvory (3,3 a 3,7 metru) a třemi výškami střechy. V nabídce je jak čistě užitková, tak i osobní verze. Nákladový prostor pobere od 4000 do 8100 litrů nákladu.
Menší Connect se tomu samozřejmě rovnat nemůže, přesto to nebude úplně chudý příbuzný. V nabídce jsou dvě délky karoserie (4,4 a 4,8 metru) se dvěma rozvory (2,6 a 3 metry). Samozřejmostí je nabídka nákladní (Van) i osobní (Wagon) verze. Kratší varianta osobní verze dokáže pobrat 5 cestujících a minimálně 819 litrů nákladu, delší pak cestujících 7 a minimálně 324 litrů zavazadel. Do užitkové verze se vejde 1639 resp. 2131 litrů nákladu.
Výroba Transitu Connect Van resp. Wagon bude probíhat ve španělské Valencii, odkud bude importován do USA. Větší Transit se bude speciálně pro USA vyrábět v továrně v Kansasu.