Ford zmodernizoval SUV Explorer

Již čtvrt století se na trhu objevuje jméno Explorer. Ford tento terénní model kdysi prodával i v Evropě, poslední generaci však nabízí výhradně domácím zákazníkům. Těm je také určen aktuální facelift, jenž však úplně změnil identitu velkého SUV.

Především přední část asi majitel současné verze nepozná. Nová je nejen chromovaná a výše umístěná maska chladiče, ale také nárazník a především hlavní světlomety, v nové vrcholné výbavě Platinum navíc vyrobené kompletně z LED diod. Mírně upravený byl tvar střešních ližin, kterým dělají společnost nové odtokové kanálky pro (většinou) dešťovou vodu. V zadní části pak došlo k přepracování pátých dveří, které dostaly nový spoiler, snižující aerodynamický odpor. Světlomety, jakkoliv vypadají na první pohled stejně, mají novou optiku i grafiku.

Mohlo by vás zajímat:  Nová generace Škody Yeti je za dveřmi. Která podoba by byla nejlepší?

Interiér v porovnání s exteriérem prošel jen designovou evolucí, která zahrnuje přepracovaný volant, zcela nový panel přístrojů a upravenou středovou konzoli. Tam se objevuje více tlačítek pro ovládání multimediálního systému, což žádali někteří frustrovaní zákazníci. Kvalitnější jsou použité materiály, o parkovací kamery vpředu i vzadu, polosamočinný parkovací asistent nebo lepší audio od Sony byla rozšířena příplatková výbava.

Když už jsme nakousli téma výbavy, sluší se zmínit, že kromě stávajících stupňů XLT, Limited a Sport bude v nabídce nově i vrcholné provedení Platinum. To má ve standardní výbavě, kromě LED diodových hlavních světel, 20palcová kola, stříbrně lakované segmenty nárazníků a panoramatickou střechu rozdělenou na dvě části. Interiér je čalouněn perforovanou kůží Nirvana, palubní deska a volant jsou ozdobeny dřevěnými dekory a nechybí ani prvky z broušeného hliníku. V seznamu výbavy je například audio Sony s výkonem 500 W, vyhřívaný volant nebo digitální přístrojový panel.

Mohlo by vás zajímat:  Mini Paceman John Cooper Works - 218 koní a pohon 4x4

Pod kapotou byl dvoulitrový EcoBoost nahrazen 2.3litrovým EcoBoostem, známým již z Mustangu, o výkonu minimálně 273 koní s točivým momentem 406 Nm. V nabídce pak nadále zůstává 3.5litrový šestiválec Duaretc o výkonu 294 koní s točivým momentem 345 Nm, respektive 3.5litrový šestiválec EcoBoost s dvojitým přeplňováním o výkonu 370 koní s točivým momentem 474 Nm. Oba motory spolupracují s šestistupňovým automatem SelectShift.

Zdroj: Ford