GTA Spano dostalo prvky z grafenu

Původní verze supersportu Spano španělské automobilky Spania GTA byla vyrobena v 99 exemplářích, všechny se však doposud udat nepodařilo. Štěstí tak bude zkoušet Spano modelového roku 2015, které je někde na půli cesty mezi výrazným faceliftem a zcela novou generací. Vyrobeno bude opět 99 kusů.

Tvary 4,68 metru dlouhé, 1,98 metru široké, 1,18 metru vysoké karbonové karosérie s rozvorem náprav 2,8 metru se v porovnání s předchozím modelem pořádně proměnily. Nová jsou světla a v přední části je vidět více dílů z uhlíkových vláken, vzhůru se otevírající dveře a elektronicky ovládané zadní křídlo však zůstalo. Nejvýraznější změnou je použití nového karbonového monokoku, který využívá příměsí titanu, kevlaru a jako první auto na světě též grafenu. Díky tomu má mít šasi příkladnou tuhost a zároveň nízkou hmotnost, což částečně dokazuje váha 1400 kg, patřící celému autu. 

Mohlo by vás zajímat:  Datsun 240Z na prodej

Posílení se dočkal vzadu uprostřed uložený vidlicový desetiválec se dvěma turbodmychadly (dříve pouze jeden kompresor) a objemem poníženým na rovných 8 litrů. Přes sedmistupňovou sekvenční převodovku s pádly pod volantem je na zadní kola přenášen výkon 938 koní při 6300 ot./min a točivý moment 1220 Nm. To stačí na maximální rychlost přes 370 km/h a akceleraci na 100 km/h za 2,9 sekundy. 

Podvozek využívá dvojitých lichoběžníků, elektronicky nastavitelné světlé výšky a stavitelných tlumičů. Kola, obouvající pneumatiky Pirelli P Zero, mají rozměr 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, za nimi se o zastavení starají karbon-keramické ventilované kotouče AP Racing se šestipístkovými třmeny.

Mohlo by vás zajímat:  Ferrari 275 GTB/4 Steva McQueena projde renovací

Zdroj: Spania GTA