Harley-Davidson Low Rider S: Test motorky pro opravdové rebely

Img 5514 (2)

Temně černý custom – performance cruiser určený pro rebely toužící po klasickém stylu West Coast. Alespoň tak je to napsáno v katalogovém listu na stránkách Harley – Davidson. Pokusíme se tento stroj popsat trochu srozumitelněji a možná po vlastní zkušenosti i trochu lidštěji, než jak je to v katalogovém listě. Nejprve je však potřeba několik nezbytných technických „tabulkových“ dat.

Jedná se o jednomístný Cruiser s motorem Milwaukee – Eight 114 o objemu 1868 ccm. Točivý moment motoru je 155 Nm. Klasické Hárlejácké véčko má po nastartování krásný zvuk, který se opravdu neomrzí a člověk si ho užívá i při delších cestách. Šestistupňová převodovka má po zařazení pro Harley typický kovový zvuk, jako když kladivem mlátíte do kolejnice, ale to k tomu prostě patří.

Foto: Tomáš Dunajčík

Design

Design tohoto stroje se mi osobně hodně líbí a je jenom minimum věcí, které vytknout. Celá motorka je laděna do černé barvy, litá kola jsou barvy bronzové. Celkově je použita hodně jednoduchá linka, díky čemuž není motorka nijak přeplácaná a je klasicky učesaná. K tomu jenom minimum chromu, ale vše hodně stylově.

Široká řídítka ze silného materiálu působí hodně suverénně, ale přitom nejsou nepohodlná a při jízdě nejsou nijak neohrabaná. Sedlo je hodně nízko, 690 mm nad zemí. Celkově poloha jezdce dle výrobce vzpřímená, mne to však svádělo trochu se hrbit, ale záda to nikterak nepoznamenalo. Na celkovém vzhledu motorky snad jediná vada na kráse, (ale je to možná jen můj názor) a to je prázdná přístrojová kaplička. Na řídítkách jsou všechny potřebné ovládací prvky přehledně uspořádané a po prvních pár kilometrech bez problému zapamatovatelné. Dva ukazatele však nejsou v kapličce řízení, ale na nádrži. Ne snad, že se tam nehodí, ale prostě v té kapličce je jenom deska z plastu – vypadá to jako když tam něco chybí. Mohli tam dát alespoň logo H-D či jiný designový prvek.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Mazda 2 Skyactiv-G90 M Hybrid - řidičsky zábavný kompakt
Foto: Tomáš Dunajčík

Výbava

Jinak co se týče výbavy, má Low Rider S pouze to nejdůležitější pro jízdu, a to je to, o co tady jde na prvním místě. Není vybaven rádiem ani navigací, ani žádnou jinou moderní nezbytností. O to více si vlastně začnete užívat každý ujetý kilometr a neřešíte věci, které nejsou podstatné. Jsou tu pouze dva již zmíněné ukazatele, ač umístěny trochu nepochopitelně, jsou naprosto precizně zpracované a čitelné za všech podmínek.

Jízda

Jízda je, co se mne týče, naprosto návyková. Měl jsem dohromady pouze čtyři celé dny na testování a přiznám se, že každý den jsem najel v průměru 330 km. Jako vždy jsem projel různé povrchy od dálnice po úzké, rozbité silničky. Jel jsem zatáčky po novém asfaltu, i dlouhé rovinky. V jízdních vlastnostech jsem nenašel zásadní problém. Motor má opravdu dostatečný výkon a je vyladěný k trochu agresivnějšímu projevu, než u ostatních modelů.

Mohlo by vás zajímat:  Test Range Roveru P400 Autobiography – nová motorizace pro ikonu kategorie SUV

Poloha jezdce bez problémů dovoluje obrovský náklon do zatáček, který navozuje pocit, jako že jedete na doraz, ale ve skutečnosti je rezerva ještě dostatečná. Vše doplňují brzdy, které jsou perfektně čitelné. Vpředu dva kotouče ovladatelné hodně zlehka jen dvěma prsty, zadní jsem používal jen minimálně. Jejich brzdný účinek nijak nezaostává za předkem. Ovládání zadní brzdy a řadicí páky, jako i stupačky, na testovaném modelu byly na můj vkus až moc vzadu. Harley má však několik poloh pro nastavení stupaček. Možná proto, že jsem je nijak nepřenastavoval, ke konci posledního dne už nebyla jízda úplně komfortní, ale jak jsem již řekl, najel sem celkem dost km a nebylo to zase nic, co se nedá vydržet. Spíše jde jenom o zvyk.

Mohlo by vás zajímat:  Test: Škoda 130 Rapid
Foto: Tomáš Dunajčík

Podvozek v kombinaci z celkovou váhou 308 kg za jízdy působí obrovsky, ale nijak neohrabaně. Při manévrování v nízkých rychlostech jsem neměl sebemenší problém. Celá motorka vypadá mnohem lehčeji, než ve skutečnosti je. Zajíždění nebo otáčení na místě není absolutně problém. Celkově je manipulace prostě paráda.

Závěr

Už jako bonus beru jízdu po městě. Když se posadíte za řídítka ,“S ka“, musíte si připadat jak z filmu. Jedete po městě, otevřená přilba, osmnáctistovka pod vámi přede, a důchodce na přechodu radši počká, než aby vám vpadl do cesty. Necháte ho přece jen přejít, napůl ze slušnosti a napůl proto, že chcete namlátit tím kladivem v převodovce jedničku, a až přejde, pořádně za to vzít, ať se to v té úzké ulici pořádně rozléhá. V tomhle těch pár slov ze stránek katalogu Harleye: „Cruiser určený pro rebely“, určitě nelhalo.

Zdroj: Autorský text

Zdroj fotografií: Vlastní fotografie autora
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora