Historické závodní vozy Toyota

Toyota už dříve oznámila, že by se mohla vrátit do Mistrovství světa v rally. Také už pilně testuje speciál Yaris WRC. Neměli bychom ale zapomínat na bohatou rallyovou historii automobilky, která jě ověnčena i čtyřmi tituly mezi jezdci a třemi mezi značkami. Od vzniku šampionátu v roce 1973 v něm automobilka vydržela až do roku 1999. Pak se odebrala do Formule 1. Redaktoři magazínu Motor Authority se vypravili do centrály TMG v německém Kolíně a nafotili historické závodní speciály i jeden úžasný prototyp.

Celkově vozy Toyota vybojovaly za své působení 43 vítězství. Zpočátku platily Toyoty za vhodné a odolné na africké podniky Mistrovství světa. Starou éru v garáži reprezentuje Celica 2000 Turbo, pak je tu i speciál skupiny B, Celica Twin Cam Turbo TA64, který byl limitován pouze pohonem zadní nápravy. S pohonem všech kol se objevila až Celica Turbo GT-4 ve skupině A, se kterou získal svůj první titul Carlos Sainz. Nechybí pak ani modernější Celica Turbo 4WD, pro kterou jsou již typické barvy sponzora Castrol. A nakonec speciál Corolla WRC, se kterým automobilka získala poslední titul mezi značkami v roce 1999. Nejzajímavějším exponátem je ale Toyota MR-2 222D, což byl speciál s laminátovou karoserií, motorem uprostřed a pohonem všech kol, který měl být nasazen do skupiny B, a později přepracován i pro extrémnější skupinu S. Bohužel, k předčasnému zrušení obou skupiny nikdy aktivně nezávodil.

Zdroj:Motorauthority