Historie Ferrari 500 Superfast

Jméno Superfast se u italské automobilky neobjevilo poprvé, nesl jej už koncept 410 Superfast. V roce 1964 se však v Ženevě představil rychlejší a luxusnější model, který si toto jméno vypůjčil. Původně sice měl převzít od předchůdce jméno Superamerica, ale po instalaci pětilitrového vidlicového dvanáctiválce se třemi karburátory Weber s výkonem 294 kW konstruktéři usoudili, že si zaslouží lepší jméno. Vůz se na stovku dostal za 6 vteřin a uměl uhánět až 270 km/h.

Trubkový podvozkový rám vycházel z Ferrari 330 GT, ale měl zesílené montážní body motoru k uchycení těžšího agregátu. Úžasné elegantní karoserie se ujal Pininfarina. Drátová kola Borrani s centrální maticí byla nezávisle zavěšena a za každým byly kotoučové brzdy. Prvních pětadvacet vozů mělo čtyřstupňovou převodovku, pak přišla pětirychlostní. Klimatizace a posilovač řízení byly pak volitelným doplňkem. A le hlavně zde šlo o statut nejlepšího vozu na světě, takže jeho koupi neodolali herec Peter Sellers nebo nizozemský princ Bernhard. Hned dva kusy si koupil iránský šáh Pahlaví.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche 914 - Jízdní dojmy

Druhou sérii od první odlišíte díky větracím otvorům na bocích a hladké kapoty. Důležitější změnou ale byla kapota bez otvorů. Hlavním trumfem pro oslovení bohatých klientů však měl být luxusní interiér. Spousta obkladového dřeva (včetně dřevěného volantu Nardi) a kvalitní kůže Connolly ladila se zaměřením vozu. Nakonec vzniklo jen 36 vozů typu 500 Superfast a dnes jich existuje jen 34. Účast takového vozu na soutěží elegance se pak téměř vždy rovná vítězství.

Foto: AutoWP