Historie Ferrari America

Jméno America dostaly u Ferrari sportovní kupé určené pro americký trh. Prvním takovým byl typ 340 America, který se ovšem představil poprvé na pařížském autosalonu v roce 1950. Pod kapotou mu tepal vidlicový dvanáctiválec o výkonu 220 koní.  Karoserie se vyráběly kusově na zakázku u studií Ghia, VignaleCarrozzeria Touring. Celkem vzniklo údajně pouze 35 vozů.

Pak se na scéně objevil typ 342 America s motorem o výkonu 300 koní. Ten měl delší rozvor, aby cestující měli více prostoru pro nohy. Celkem ale vzniklo pouze 6 vozů, půl na půl kupékabriolety. Jeden z vozů navrhli u Vignale, ale zbylých pět odstartovalo dodnes trvající spolupráci s Pinifarinou. Jedním z nich jezdil belgický král Leopold, dalším pak samotný Enzo Ferrari.

V roce 1953 se v Paříži představilo Ferrari 375 America. Osm vyrobených vozů karosoval Pininfarina, tři pak opět Vignale, jehož každý kus byl unikátní. Jedno z nich, původně rudé, dnes zlaté kupé s ploutvičkami, vlastnil i Steve McQueen, další zase majitel koncernu Fiat Gianni Agnelli. Vidlicový dvanáctiválec s e třemi dvojitými karburátory Weber dával výkon 221 kW. Ten krotily bubnové brzy za drátěnými koly Borrani. Auto jezdilo až 240 km/h, což na listových perech byl jistě adrenalinový zážitek. Vůz pak naradil model Superamerica.

Označení America se však definitivně nevytratilo, v roce 1963 se objevil model 330 America, který nahradil Ferrari 250. Jednalo se o kupé 2+2 se čtyřlitrovým vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 221 kW, který zákazníci znali z modelu 400 Superamerica. Umírněnější karoserie s luxusním interiérem (opět kůže Conolly a dřevěné doplňky) měla zaujmout více zákazníků. Výroba ale trvala jen jediný rok a tak vzniklo pouze 50 kusů. Jeho nástupcem se pak stal model 330 GT, a jméno America opět zmizelo.

Mohlo by vás zajímat:  Venturi představilo v Paříži upravenou verzi buggyny America

Foto: AutoWP

Komentáře