Historie Renault R10

Renault R10 (spíše známý pod názevm Renault 10) vznikl pouhým zvětšením přední a zadní části populární osmičky. Rozvor 2270 milimetrů zůstal zachován, délka narostla na 4197 milimetrů.

Díky upravám přídě se zvětšil objem zavazadlového prostoru. Nejen vnitřní rozměry však byly jiné, než u osmičky. Měnil se totiž i vzhled – zalomené nárazníky neměly svislé sloupky, mezi předními i zadními světlomety byla širší lišta. Další chromovaná lišta se nově dávala na bok a chromovaná byla i ozdoba na C-sloupku. V roce 1967 se objevila modernizovaná verze, která místo čtveřice kulatých světlometů vpředu dostala dvojici obdélníkových.

Mohlo by vás zajímat:  Pokořitel vysokohorských terénů: Unikátní polopásové vozidlo na základě modelu T1 bylo po 60 letech zrestaurováno

Pod zadní kapotou byl motor o objemu 1108 ccm, který dosahoval výkonu 31,6 kW. Později byl dodáván větší motor z typu R12 o objemu 1289 ccm. To už ale vůz dostal název Renault 10 1300. Na přání se montovala elektromechanická automatická převodovka Jaeger. V roce 1971 došlo k ukončení výroby a počet vyrobených kusů typu R10 se zastavil na číslici 688 tisíc vozů.

Foto: AutoWP