Historie Mazdy Roadpacer AP

Mazda sedmdesátých let, to byla relativně malá automobilka plná velkých snů. Jedním z nich se stala luxusní limuzína, která by konkurovala autům jako Toyota Century, Mitsubishi Debonair nebo Nissan President. Vývoj zcela nového vozu by nicméně byl, jak známo, finančně dosti nákladný, šéfové značky tedy zvolili levnější cestu spolupráce s jiným výrobcem. …

Číst více

Historie Premieru 118 NE

Píše se rok 1992 a snad ve všech tuzemských motoristických mediích probíhá mohutná kampaň, hledající tajemné auto za 99 900 Kčs. Jeho příchod je avizován nálepkou „nejlevnější auto ČSFR i Evropy“ na poutačích k Auto Show Praha dlouho dopředu a mnozí již stačili složit i zálohu ve výši 51 000 Kčs. A jaké auto bylo v naší metropoli na …

Číst více

Historie Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG

Boom japonské ekonomiky ve druhé polovině 80. let přinesl vedle vysokých zisků také ohromnou popularitu pohodlným a luxusním limuzínám. Jednou z nich bylo i Mitsubishi Debonair druhé generace, představené v roce 1986. Na první pohled nudně hranatá a těžká limuzína plná elektroniky s pohonem předních kol. V očích AMG však kdoví proč ideální auto pro zahraniční spolupráci. Debonair …

Číst více

Historie Jawy 750

V meziválečném období založil František Janeček zbrojovku, jejíž hlavní náplní bylo vyrábět armádní zakázky. V roce 1927 však vojáci s odebíráním granátů a kulometů přestali, pražský továrník tak přemýšlel kam dál. Se záměrem vyrábět šicí stroje nechal postavit v Týnci nad Sázavou velkou továrnu, šicí stroje se do ni nicméně nikdy nenastěhovaly. V roce 1929 totiž …

Číst více

Historie Renault R8

Renault R8 (později jen 8) byl vyvýjen na počátku 60. let a poprvé se představil v roce 1962. Navazoval na kulatý typ Dauphine, který měl stejnou koncepci – čtyřdveřový sedan s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Novinkou osmičky byl litrový čtyřválec OHV s pětkrát uloženým klikovým hřídelem. Výkon agregátu byl 30 kW. Na 725 kilogramů …

Číst více