Holden Commodore Clubsport a Maloo jsou zpět!

Pokud si vzpomínáte na epizodu fenomenálního Top Gearu, ve které se Richard Hammond zabýval australskými vozy, určitě si vzpomenete i na dva dotyčné, o kterých si teď něco povíme. Tamní automobilka HSV se totiž rozhodla vrátit do nabídky modely Commodore ClubsportMaloo

Agresivní výrazy obou aut v současné době trochu pookřály, nicméně bych se po spatření byť jednoho z nich ve zpětném zrcátku ihned řadil do pravého pruhu. Obří nasávací prostory v kapotě a výdechy větrání na bocích vozů jsou opravdovou nutností, dlouhé pásy LED diod již méně. Vzhledem k výkonu, jakým oba Australané disponují, byla nainstalována výkonná brzdová soustava, mocně se vydávající na obdiv skrze 20“ litá kola. 

Interiéry jsou navrženy zcela v duchu moderní doby, těžko však z fotek odhadnout, jak kvalitně budou vyrobeny. Čtveřice nejdůležitějších prvků je velmi atraktivní – tříramenný volant, sportovní sedačky s bočním vedením, páka voliče automatické či manuální převodovky a kaplička se třemi budíky. Za dnes již samozřejmé se považuje dvouzónová klimatizace a informační systém s 6,5 palcovým dotykovým displejem.

Nyní k tomu nejdůležitějšímu – motoru. Pod kapotami těchto ne nenápadných Australanů tepe přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru a výkonu 317 kW. Maximální točivý moment 550 Nm je posílán skrze automatickou či manuální převodovku na zadní kola, přičemž se s každým zrychlením ozve fenomenální zvuková kulisa, hraničící se srdcervoucím jekotem. 

A jak je to s cenami? Za dvoumístný Holden Maloo, který disponuje docela velkou ložnou plochou, zaplatíte v Austrálii minimálně 59 000 dolarů (1,27 milionu korun). Praktičtější a přeci jen o trochu hezčí Commodore Clubsport je za 65 000 dolarů, tedy v přepočtu za 1,4 milionu korun. 

 

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Paříž 2012 - Mazda MX-5 2013