Honda Civic 1.5 VTEC Turbo – rodinná raketa

V rámci redakčního testu nás v minulém týdnu čekalo velice příjemné oživení. Testem nám totiž prošla nová generace Hondy Civic 1.5 VTEC Turbo, a to její desátá generace.

Honda jsi na svém novém modelu dala opravdu záležet. Nadále ctí svoji tradici a i pro tuto generaci platí, že je radost ji řídit.

S novým modelem přichází také dva nové přeplňované motory. Motory s obsahem jednoho a jednoho a půl litru.

My jsme otestovali ten silnější z nich, navíc ve spojitosti s manuální převodovkou, a kombinace je to vskutku výborná.

Karosářsky jsme měli k dispozici klasický pětimístný sedan. Slovem klasický, lze však tohoto Civica jen těžko hodnotit, Honda ho totiž vysochala ve velice odvážném stylu.

Navíc tu máme snahu Hondy o vylepšení si reputace z předchozího modelu, který jak již dnes víme, moc populární bohužel nebyl.

EXTERIÉR

Vnější vzhled Civica je na první pohled velmi dynamický a odlišný od vozů konkurence, originalita vozu se samozřejmě cenní.

Je to jedno z dalších výjimečných vozů, které bude rozdělovat spotřebitele na ty, kterým se bude líbit a naopak.

S jeho designem se hodně pracovalo a je velice odvážný a originální. A to je sedan oproti hatchbacku ve svém vnějším vzhledu daleko více usedlejší.

Přední partie Civica jsou z celého vozu nejdynamičtější. Výrazná chromovaná přední maska s logem automobilky přechází a překrývá horní část předních světlometů.

Naproti tomu v jejich spodní části máme linku, která probíhá a tvoří hranu celého předního nárazníku. Z nárazníku dále elegantně přechází do předních blatníků a celé boční partie vozu. Zakončena je až v místě zlomu zadních koncových světel.

Boční partie vozu je příjemně kontinuální, střecha postupně klesá a plynule přechází ve víko zadního kufru.

Od přední masky přes přední kapotu vychází dvě hrany, zalomení, které navazují na áčkové sloupky. Kapota je díky tomu po krajích zalomena a dostává tak efektní tvar.

Světelný projev předních i zadních světlometů Hondy je impozantní.

V rámci předního nárazníku jsou dále umístěny objemné nádechy s integrovaným mlhovým osvětlením.

Koncová světla zadní partie jsou vytlačena do bočních částí vozu, jejich zalomený tvar přechází až do hrany víka kufru. Zadní partie sedanu je v úrovni blatníku rozšířena a opticky vypadá velice robustně a stabilně.

Honda byla dále vybavena optickým sportovním paketem, který obsahoval přední spojler, zadní difuzor a spodní lišty dveří v černé barvě.

Líbivý optický dojem vozidla pak u testované verze ještě podtrhují efektní 17-ti palcová litá kola s černo – chromovým vzhledem.

INTERIÉR

Interiér desáté generace prošel také jistou revolucí, došlo k jeho výraznému zklidnění a zjednodušení.

Kaplička přístrojů je přehledná s maximem informací. Jejímu středu dominuje otáčkoměr s digitálním rychloměrem, dále pak údaje z přepínatelného palubního menu. V levé části je umístěn ukazatel teploty v pravé potom palivoměr, vše opět v přehledném podání.

Kapličku přístrojů obklopují výdechy klimatizace, které obdobně jako zbytek interiéru Hondy působí dynamickým dojmem.

Střední část palubní desky je vybavena dotykovým displejem ovládající palubní infotainment. Dotykový displej je do ní velice vkusně integrován. Na displej dále navazují ovladače klimatizace a topení.

Středový tunel je vybaven voličem manuální převodovky, jeho chod je velice přesný. Při přeřazení klade příjemný lehký odpor, který Vás zaručeně bude bavit.

V prostoru okolo voliče převodovky jsou umístěny jednotlivé ovladače parkovací brzdy, deaktivace systému start x stop nebo volič ekonomického stylu jízdy. U testované verze, zde bylo umístěno ještě bezdrátové dobíjení mobilního telefonu.

Prostor na předních i zadních sedadlech je dostačující. Zvláště pak na zadních sedadlech, tam jsem se cítil velice příjemně, sedáky jsou totiž poměrně hluboké a posez je velice komfortní a prostorný.

Objem zavazadlového prostoru u testované verze sedan činí 519 litrů. Karoserie sedan nese samozřejmě jistá omezení v přístupu do zavazadlového prostoru. Samozřejmostí je potom možnost sklopení opěráků zadních sedadel pro převoz delších, nikoliv objemnějších předmětů.

 

MOTOR A JÍZDA

Námi testovaný model byl osazena benzínovým čtyřválcem 1.5 VTEC Turbo o výkonu 134kW / 182 koní v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou.

Motor je velice příjemný a kultivovaný, pracuje s velkým rozsahem otáček. Maximum točivého momentu má k dispozici už od 1900 ot./min. až po 5000 ot./min.

Spotřeba paliva se v rámci redakčního testu pohybovala okolo 7 litrů.

Díky nové koncepci vozu, který je nyní o 30mm širší a nižší o 20mm, sedíte v Civicu poměrně nízko. To vše v kombinaci s vyšší pozicí středového tunelu a řadící páky má za následek, že si připadáte jako ve sportovním voze, nikoliv v rodinném sedanu.

Honda dále disponuje skvělým podvozkem s víceprvkovou zadní nápravou a McPherson u nápravy přední.

Civic je autem, které Vás baví řídit.

 

ZÁVĚR

Honda Civic desáté generace je originální, vzhledem velice odvážné vozidlo, které navíc skvěle jezdí. Její test se pro nás stal velice příjemným zpestřením celého redakčního týdne.

Galerie:

Komentáře