Honda Civic Type R – Samurajská katana nastupuje

Honda se pochlapila a představila zase jednou auto, které doopravdy chceme. Ale vůbec poprvé v historii má peprnej hatchback od Hondy přeplňovaný motor. Konkrétně nový dvoulitrový VTECturbodmychadlem o výkonu 310 koní a se čtyřma stovkama točivých momentů, jak by řekl Jeremy. To je dobré, i když nám to vlastně nic moc neříká. Ale víme už od dětství, že více je zkrátka více.

Že s turbomotorem bude nový Civic ostrý a přesný, to dokládají i parametry zveřejněné automobilkou. Na stovku se totiž tenhle ďábel dostane za 5.7 vteřiny, ovšem s pořádnou odvahou ho můžete zkusit dostat až na 270 km/h. I když možná ani nebudete potřebovat Huntovy pověstné „big balls„, protože ovladatelnost by zase měla být o level jinde díky nové přední nápravě se systémem Dual Axis Strut na bázi zavěšení McPherson. Ten se podobá systému z výborného Mégane RS, protože má také oddělenou těhlici. A chybět nemůže ani samosvorný diferenciál, adaptivní tlumiče a elektrický posilovač řízení nastavený na sportovní jízdu. Možná by se Francouz měl o svůj rekorní čas v pekle bát.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda oficiálně odhalila novou Fabii Combi

Nejostřejší nastavení získáte v režimu +R. Stiskem jediného tlačítka zrychlíte odezvu plynového pedálu, přitvrdíte tlumiče o 30% a svážete ruce posilovači řízení, aby se vám tolik nepletl do práce. A když pochopíte, že čtyřpístkové brzdy s 350 milimetrů velkými kotouči vás vytáhnou z hodně průšvihů, do kterých se na devaténáctipalcových kolech 235/35 možná ani nedostanete, začnete si dovolovat stále víc.

Nový Type R se vyvíjel na Suzuce nebo Nürburgringu, kde by Honda chtěla pokořit čas Mégane, který je nyní 7:54. Sice má být Civic mnohem použitelnější v běžném provozu a umožňovat řidiči, aby si užil i jen běžnou cestu do práce, ale přesto by se nejrychlejší předokolkou na těžkém okruhu stát mohl. A samozřejmě s výkony a parametry musí jít ruku v ruce i design. Nemůžete postavit automobilový ekvivalent Usaina Bolta, který bude vypadat jako bežný Američan v teplákách, takže hatchback získal agresivní bodykit s výraznými nástavci blatníků, velkým difuzorem a velkým zadním křídlem. Škoda, že zmizely ty zadní světlomety ve tmě připomínající ďáblovy rohy, které měl koncept. Jejich absence mě na sériovce mrzí. Už teď ale víme, že rvačka o nejlepší hot-hatch se hodně přiostřuje a Japonci chtějí z tohoto koláče také pár drobků

Mohlo by vás zajímat:  Honda představuje předsériovou podobu MPV Jade

Zdroj: Honda