Honda CR-V 1.5 VTEC TURBO 2WD MT ELEGANCE – i bez dieselové motorizace se stala tato pátá generace dobrou volbou

Honda CR-V, dlouholetá stálice v portfoliu japonské automobilky, se nám v létě minulého roku představila s již pátou generací tohoto úspěšného modelu. Mně se aktuálně do redakčního testu dostal kousek s benzínovou přeplňovanou motorizací, šestistupňovou manuální převodovkou, pohonem předních kol a výbavou Elegance.

Pátá generace a její pohonné ústrojí

Aktuální pátá generace zanevřela na vznětové agregáty a sází pouze na benzínovou přeplňovanou „patnáctistovku“ a na technologicky zcela nový hybrid.  Testovány přeplňovaný čtyřválec je k dispozici ve dvou výkonových variantách. Slabší, disponující výkonem 127kW (173 koní) se pojí převážně s pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem, silnější 142kW (193 koní) je pak k dispozici také ve čtyřkolce nebo s CVT automatem.

Testovanou motorizaci bych pochválil za její plynulý zátah, a to prakticky v celém rozsahu otáček, bez jakéhokoliv náznaku jejího přeplňování. Ani sportovnější charakter jízdy není této motorizaci cizí, její jadrnější zvukový projev tento charakter jízdy jen podporuje. Tradičně chválit musím šestistupňový manuál, dráhy kulisy řazení jsou přesné a krátké, samotné přeřazení je pak doprovázeno příjemně lehkým odporem. Převodové stupně jsou nastaveny spíše více do tahu a při dálniční rychlosti, zařazeném šestém převodovém stupni točí motor lehce přes tři tisíce otáček. Šestka je tedy poněkud silnější, než tomu bývá obvykle zvykem (motor však pracuje v širokém spektru otáček) následkem toho je pak lepší zrychlování na šestý převodový stupeň bez nutnosti podřazení.

Kombinace této motorizace a převodovky si pak během týdenního testu řekla o průměrných 7,4 litrů na sto kilometrů. Kolega Martin aktuálně testuje CR-V se silnější „patnáctistovkou“ vybavenou pohonem AWD a automatem, zde jsem upřímně zvědav, kde se se spotřebou bude pohybovat on.

Jízda s pátou generaci CR-V je velmi komfortní a tichá. Honda zde značně zapracovala na samotném odhlučnění vozu, a to nejen použitím tlumících materiálů, ale také například systémem ANC. Ten pomocí dvou mikrofonů snímá v kabině hluk jdoucí od pohonné jednotky, následně pak na bázi obrácené výchylky kmitů zvuku tyto nepříznivé zvuky skrze reproduktory tlumí.

Ke komfortnímu zážitku pak přispívá dobře naladěný podvozek a řízení. Podvozkově pracuje pátá generace s víceprvkovou nápravou vzadu, vpředu pak s klasickým McPhersonem. Podvozek je ve výsledku velmi komfortní, přesto i značně jistý při ostřejším stylu jízdy.

Mohlo by vás zajímat:  První jízda: Lexus GS 450h F SPORT

CR-V pracuje s elektromechanickým posilovačem řízení. Tento systém pak disponuje dvojicí pastorků, nebo proměnným převodem řízení. Řízení je ve výsledku přímé s velmi dobrou a okamžitou odezvou.

Celkový jízdní dojem testované páté generace je tedy velmi dobrý. K lineárně zatahující motorizaci, příjemně fungujícímu manuálu si tedy navíc připočtěme hbité řízení a komfortně naladěný podvozek.

Snad jedinou pihou na kráse testovaného vozu byla po mechanické stránce funkce elektromechanické parkovací brzdy. Ta se Vás jednoduše snaží naučit zatahovat ruční brzdu před každým vypnutím motoru. Brzda se bohužel nezatáhne automaticky a před každým startem, při předchozím nezatažení parkovací brzdy, se odehrává stále stejný scénář. Vozidlo se jednoduše bez zatažené ruční brzdy nedá nastartovat, tedy nejprve zatáhnout ruční brzdu a pak startovat. Poněkud otravný detail, na který se ale předpokládám, dá zvyknout.

Prověřený vnější vzhled

Časem prověřený vnější vzhled vozu se, od třetí po současnou pátou generaci, moc nezměnil. CR-V velmi dobře klame tělem a ve výsledku nepůsobí tak velké, jak ve skutečnosti opravdu je. Stran přední partie, zde bych vyzdvihnul její sendvičové uspořádání, naložení partie masky, světlometů a celé kapoty na nárazníku a předních lemech, blatnících vozu. Tento detail vůz odlehčuje, a přesto mu dodává na jasně patrné robustnosti. Zadní partii pak dominuji nově horizontálně i vertikálně orientované lampy. Horizontální proporce zde převažuje a opět podporuje robustnost celého vozu. Ano, i v druhé nejnižší výbavě Elegance je pátá generace Hondy CR-V velmi reprezentativním a pohledným vozem.

Prostorný interiér

Interiér vás zcela jistě nadchne již zmiňovanou prostorností. Začneme však na zadních pozicích, které disponují velkou prostorností, a to nejen v místech pro nohy. Dalším pozitivem této části vozu je možnost otevření bočních dveří téměř do pravého úhlu. Sedadla jsou pak bohatě dimenzována a při sklopení opěráků samotné sedáky lehce zajedou více k podlaze a zlepší se tak rovinnost úložné plochy zavazadlového prostoru. Ten disponuje základním objemem 561 litrů, po sklopení opěradel následně 1756 litry. Nakládací hrana je pak pro daný segment posazena celkem nízko, horší je to však se samotným víkem zavazadlového prostoru a jeho výškou po vyklopení, zde by mohli mít vyšší postavy trochu problém.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Alfa Romeo GTV

V přední části interiéru jsme se v rámci páté generace dočkali také lehkých retuší. Palubce testovaného vozu, na dnešní dobu vcelku tradičně, vévodí dotykový sedmipalcový displej infotainmentu, který je celkem pohledně integrován společně s voliči klimatizace do jedné zalomené destičky. Stran ovládání infotainmentu se již u Hondy tradičně jedná o poněkud složitější prostředí, které si vyžaduje trochu zvyku. Palubka přístrojů před řidičem je pak plně digitální, displej disponující informacemi o otáčkách a digitálním rychloměrem dále disponuje přepínatelnými informacemi o spotřebě, rádiu, navigaci atd. Po stranách jsou umístěny indikátory teploty a zbývajícího paliva, v horní části pak decentní světelná linka měnící své barevné spektrum dle vašeho aktuálního jízdního stylu.

Příjemně mechanický chod páky řazení jsem již chválil, stejně tak jako její ergonomicky ideální nasazení v prostoru palubní desky. Slabší stránkou interiéru se pak pro mě stalo dřevěné  obložení, které ve výsledku nepůsobilo nikterak integrovaně. I přesto si ale interiér páté generace Hondy CR-V zaslouží pochvalu, převážně pak pro jeho ohromnou prostornost.

Závěr

Základní cena vozu se slabší benzínovou motorizací 1.5 VTEC TURBO (127 kW) s manuální šestistupňovou převodovkou, pohonem 2WD a výbavou Comfort startuje na 669 900 Kč včetně DPH. Námi testovaný kousek se stejnou motorizací, převodovkou i pohonem 2WD ale výbavou Elegance pořídíte od 749 900 Kč včetně DPH.

Pro zajímavost nejlevnější čtyřkolku pořídíte od 799 900 Kč včetně DPH, ta disponuje výbavou Elegance, slabší benzínovou motorizací a šestistupňovým manuálem. Nejlevnější Hybrid pak od 769 900 Kč včetně DPH.

Honda CR-V páté generace je vozem, který nabízí slušivý a robustní vnější vzhled. Podobnost s předchozí generací, ačkoliv se jedná o zcela nový vůz, přikládám k jisté aplikaci ověřeného funkčního řešení. Jednoduše, co funguje, není třeba měnit. Dalšími pozitivy CR-V bezesporu jsou velký vnitřní prostor, kontinuálně zatahující pohonná jednotka, komfortní, tichý podvozek a přesné řízení.

Když zapomenu na neduhy okolo nutnosti zatažení ruční brzdy, nebo již tradičně komplikovaného infotainmentu, na který si ale jako vlastník vozu zvyknete předpokládám rychle, je pátá generace Hondy CR-V prostorným vozem, který Vám navíc nabídne i velmi příjemný jízdní prožitek.

Komentáře