Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid – 4WD je volbou, která nezklame za žádných okolností. Proč?

Img 3744

Jeden z nejznámějších modelů automobilky Honda, tedy populární CR-V se dočkal další inovace. A to v podobě pokročilé technologie hybridního hnacího ústrojí. Honda CR-V tak využívá technologií inteligentního pohonu s více režimy, což v praxi znamená, že během jízdy využívá kombinaci 2 elektromotorů které jsou napájeny lithium-inontovým akumulátorem a dále zážehového motoru s Atkinsonovým cyklem. Díky převodovce se stálým převodovým poměrem zaujme také odezva a celková účinnost. Připomeňme i pohon všech 4 kol a je jasné, že auto má co nabídnout.

Design, který zaujme na první pohled

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid je vozem, který skutečně nepřehlédnete. Je plnohodnotným SUV s velmi rafinovaným designem. Zaujmou především mohutnější podběhy kol, stejně jako ostřejší křivky kapoty. Ty jako by říkaly, že si lze s vozem užít i rychlejší jízdu a ostřejší jízdu! A je to pravda. Velmi povedená je přední maska auta s pro Hondu typickými světlomety, které dotváří celkově unikátní vzhled této novinky. Zájemce o opravdu stylový vzhled auta může využít také „STYLE“ sadu příslušenství, která spočívá ve využití spodního předního a zadního chrániče, stejně jako v podobě spodních lišt dveří. Díky provedení v barvě vozu jde o velmi povedený designový doplněk.

Honda ví, co je to pohodlnost pro každého pasažéra

Jakmile otevřete dveře a posadíte se dovnitř, musí vás zaujmout celková prostornost vozu. Větší proporce karoserie, delší rozvor a širší rozchod se pozitivně podepisují na tom, že prostoru je zde opravdu více než dost. A to nejenom pro cestující vpředu, ale samozřejmě i pro cestující vzadu. Stačí se pohodlně usadit do sedačky a začít si užívat jízdu. Zaujme i dobré otevírání dveří, téměř do pravého úhlu, což zajistí naprosto pohodlné vystupování i nastupování.

Mohlo by vás zajímat:  Opel Grandland X nezklame výkonem, pohodlím a už vůbec ne špičkovou výbavou

Zapomínat samozřejmě nelze ani na celkovou praktičnost. Dostatek odkládacích prostor se hodí jak na drobnosti, tak i cokoliv většího. Potěší také dostatečně velký zavazadlový prostor. Díky větší šíři, délce i hloubce se s vozem Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid nemusíte bát cestovat i desítkami zavazadel. Otevření víka zavazadelníku lze provést nejenom stisknutím tlačítka, ale vhod může přijít také senzor, který reaguje na pohyb nohy a víko zavazadelníku okamžitě automaticky otevírá. Stejným způsobem je možné zavazadelník také zavřít – nebo lze opět použít tlačítko.

Propracovaný interiér a skvělá výbava

Měli jsme tu čest testovat model Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid – 4WD Executive, který svou výbavou opravdu nezklame. Zaujme třeba přístrojový štít, který kromě základních dat v centrální části nabízí i povedené zobrazení stavu nabití baterie a množství paliva ve voze. Co si Honda stále ještě neodpustila, je už pro ni typická „tyčka“. I Honda CR-V ji má. Samozřejmostí je také 7 palcový dotykový displej na středovém panelu, jehož systém Honda Connect již podporuje i Apple Carplay a Android Auto.

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeotu 2008: Větší prcek s extravagantním vzhledem není jenom volbou z rozumu

Klasickou řadicí páku zde nečekejte, jelikož jednotlivé režimy jízdy snadno nastavíte pomocí tlačítek. Stejnou, tedy tlačítkovou formu má i ruční brzda. Z hlediska výbavy nelze opomenout také head-up displej zobrazující vybrané informace přímo v zorném poli řidiče. Samozřejmostí je i adaptivní tempomat s funkcí jízdy v kolonách, stejně jako řada bezpečnostních asistentů, které mají za cíl udržet vás nejenom v jízdním pruhu, ale i zasáhnout do řízení v případě, že je detekováno riziko nárazu. Dále nelze zapomínat například na panoramatickou střechu, stejně jako střešní okno. I to jsou věci, kterými tato Honda umí zaujmout.

Jízda, která vysloveně nadchne

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid – 4WD ukazuje, že jízda rozhodně není nudou. Samozřejmostí je možnost vybrat si ze standardního, nebo ECO režimu, popřípadě zvolit režim sportovní- nabízející mnohem větší odezvu. Po většinu jízdy je vhodné nechat vůz dělat to, co umí. Inteligentní systémy sami vyhodnotí, co je nejlepší s ohledem na spotřebu, jízdní vlastnosti, nebo rychlost – a tak mohou volit čistě elektrický režim, sepnout motor pro dobíjení baterie či pomoc při dosažení požadovaného výkonu.

Mohlo by vás zajímat:  Vyzkoušeli jsme jako první: Honda HR-V Sport s motorem 1.5 VTEC Turbo. Jaká je?

V případě dostatečně nabité baterie je možné zvolit i jízdu čistě na elektřinu. Nutno však říci, že jde maximálně o pár kilometrů. Pádly pod volantem je možné také ovlivnit míru rekuperace při zpomalování vozu. Zde však pozor na fakt, že se po chvíli běžné jízdy navolený režim zruší. Aktivní zůstane pouze při sportovním režimu.

Zaujme také velmi dobrá citlivost řízení, nebo nízká úroveň hluku, stejně jako minimální otřesy a jakékoliv vibrace. Zde Honda zapracovala především na čelním, bočním a zadním těsnění kapoty, na krytu motoru, materiálech uvnitř palubní desky, stejně jako nechybí ani unikátní kobercová vložka v kabině. Když k tomu všemu septete tlačítko čistě elektrického pohonu, neslyšíte téměř žádný hluk.

Hybridní Honda CR-V má co nabídnout

Jaké jsou naše dojmy z celého testu? Více než pozitivní. Vůz potěší svým designem, ale hlavně velikostí, která má vliv jak na pohodlí, tak praktičnost. Nechybí spousta špičkové výbavy, která udělá jízdu bezpečnou, stejně pohodlnou i jednoduchou.

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid – 4WD rozhodně nezklame ani svými jízdními vlastnosti, kde nelze opomenout ani schopnost vozu vždy vyhodnotit aktuální potřeby a tomu vše přizpůsobit. Nechybí možnost volby jízdních režimů včetně faktu, že si lze naplno užívat (byť kratší) jízdu pouze na elektřinu.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora