Třetí generaci Hondy Jazz potkal tak trochu stejný osud jako technický příbuzné SUV HR-V. V Japonsku i Americe už v ní pod označením Fit více než rok jezdí, našinec však musel až do těchto dnů čekat. A to i přes to, že se předsériová podoba ukázala již loni v Paříži.
Novinka je o 95 mm delší (3995 mm) než předchůdce, s nímž v přímém porovnání nabídne i o 30 mm delší rozvor náprav (2525 mm). Honda se chlubí, že žádné jiné auto ve třídě nenabídne tolik místa pro kolena, ramena a hlavu na předních i zadních sedadlech. Když je řeč o zadních sedadlech, ta jsou díky systému Magic Seats (dělení v poměru 60:40) použitelná hned v několika režimech – Utility znamená, že se opěradlo sklopí dopředu a vznikne dlouhá rovná ložná plocha, Tall má sedák zadního sedadla zajištěn ve svislé poloze pro zachování prostoru od podlahy po strop a Long sklopí vedle zadních sedadel i opěradlo spolujezdce pro převoz dlouhých předmětů. V řeči čísel má zavazadlový prostor nového Jazzu 354 litrů v základní konfiguraci a 884 litrů se sklopenými zadními sedadly, praktičnost auta vylepšují čtyř upínací oka v kufru.
Bez nějakých konkrétních údajů slibuje japonská automobilka také nižší celkovou hmotnost než u předchůdce, na čemž má svůj podíl jistě i upravené zavěšení. Na přední nápravě jsou vzpěry MacPherson, na té zadní potom torzní nosník průřezu H. Spolu s přepracovanými tlumiči, lepším odhlučněním a již zmiňovaným delším rozvorem by měla být novinka nejen komfortnější, ale také stabilnější. Řízení s elektrickým posilovačem má řidiči poskytovat lepší zpětnou vazbu od kol. Pod kapotou bude na začátek prodeje jediná zážehová třináctistovka i-VTEC řady Earth Dreams Technology o výkonu 102 koní při 6000 ot./min v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo poloautomatickou převodovkou CVT.
Vzhled se od loňského konceptu prakticky nezměnil a zaujme, dle tiskové zprávy, především motivem plovoucích křídel na masce a světlometech, respektive mohutnou přední částí ve tvaru písmene X. Z profilu vynikne dvojitá linie vystupující z podběhu předního kola, která při jízdě vytváří dopředu směřující výraz. Zadní část je poměrně komplikovaná a vedle spoileru nabídne černé víko pátých dveří a svislá zadní světla. Plusem pro cestující uvnitř je jistě velká zasklená plocha a tím pádem i pocit vzdušného prostoru. Nejvíce pozornosti bude jistě přitahovat středová konzole s pětipalcovým LCD displejem v nižších výbavách nebo sedmipalcovým dotykovým displejem infotainmentu Honda Connect ve vyšší verzích. Multimediální systém využívá operačního systému Android a vedle klasických funkcí jako připojení k internetu, sledování dopravy v reálném čase, informace o vozidle nebo předpovědi počasí může být vybaven integrovanou navigací Garmin. Prostřednictvím rozhraní MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI a USB lze systém spárovat s chytrým telefonem a dalšími obdobně fungujícími přenosnými zařízeními.
V rámci volitelné výbavy, která se ve vyšších liniích může změnit na standard, nabídne Honda varování před čelní kolizí, varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravního značení a systém přepínání dálkových a potkávacích světel. Standardem všech Jazzů bude protikolizní systém. Veškeré dostupné systémy aktivní bezpečnosti kombinují data z radarových snímačů z kamery v přední části auta. V rámci pasivní bezpečnosti pak japonská automobilka sází především na konstrukcí karosérie Advanced Compatibility Engineering, která díky síti propojených strukturních prvků distribuuje energii nárazu rovnoměrněji přední částí vozu a omezuje síly přenášené do prostoru spolujezdce. Technologie rovněž pomáhá minimalizovat riziko zaklínění pod jiné auto či najetí na jiné vozidlo, ke kterému může dojít při čelní srážce nebo nepřímém čelním nárazu do velkého nebo menšího vozidla.