Honda konečně uvolnila do prodeje roadster S660

Pamatujete ještě na lehké a zábavné roadstery BeatS2000? Patří do doby, kdy Honda v segmentu sportovních aut platila za velkého hráče a prakticky vše právě od kapesního Beatu až po NSX, tedy nefalšovaného konkurenta Porsche nebo Ferrari, nabízelo nekonečné množství zábavy. Postupem času však skončil Beat, S2000 i NSX a zůstal jen Civic Type R. V poslední době to však vypadá, že sportovní oddělení japonské automobilky, i přes neúspěch ve formuli 1, prožívá nebývalou renesanci – začátkem roku přijela zcela nová generace NSX a nyní se do hry vrací lehký a zábavný roadster S660, vycházející ze stejnojmenného konceptu z před dvou let!

Dobrá zpráva hned na začátek? Design 3395 mm dlouhé sériové verze je téměř identický s konceptem, ba co víc, díky nádhernému žlutému laku je vidět jasná inspirace dnes již trochu zapomenutým Beatem. Ale není to je o žluté, protože Honda nabídne hned několik podobně pastelových barev, ke které kontrastuje šedé provedení kolem předních i zadních LED světel. Ta asi ze všeho nejvíc připomínají novou NSX a s velkou nadsázkou se dá o S660 hovořit jako o zmenšeném NSX. Moc povedený je rovněž vzhled 15palcových kol vpředu a 16palcových kol vzadu ve speciálně vyvinutých pneumatikách Yokohama Advan Neova o rozměru 165/55 R15 a 195/45 R16. Úzká zrcátka nemají jako v konceptu zakomponované LED blinkry, o to víc je však „kopírují“ vzhled formule 1. I díky umístění motoru uprostřed Honda nemohla podlehnout trendu pevných skládacích střech, do malého kufru tak ručně složíte klasické plátno dle předem připraveného návodu. Za příplatek bude k dispozici aktivní zadní spoiler, který se automaticky vysune při rychlostech nad 70 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Již příští rok bude mít premiéru nová generace Camara

Speciálně pro kei roadster bylo vyvinuto hliníkové šasi se zadním ocelovým pomocným rámem, což zajišťuje v porovnání s Hondou S2000 vyšší tuhost celého auta. Jak už bylo řečeno, motor s přeplňováním turbodmychadlem je umístěný uprostřed a má ve třídě kei standardní objem 0.66 litru (odtud také jméno S660). Maximální výkon je pravidly omezen na 64 koní, ty jsou v případě šestistupňové manuální převodovky dostupné až do 7700 ot./min, bezestupňový automat CVT má horní hranici položenou o 700 ot./min níž. Spolu s točivým momentem 104 Nm jde celá síla na zadní kola (rozložení hmotnosti 45:55). Někteří kolegové již měli příležitost krátce se s malou Hondou svézt a hovoří o ní téměř pouze v superlativech. Dráhy jednotlivých stupňů jsou krátké a přesné, navíc perfektně sladěné s motorem, řízení je lehké s dobrou zpětnou vazbou a podvozek nabízí příkladnou přilnavost, není nedotáčivý ani přetáčivý. Turbo začne zabírat kolem pásma 2500 ot./min, nelépe se však pohonná jednotka cítí mezi 5000 – 7700 ot./min. Co jistě pomůže dobrému času na okruhu, to jsou v ideální vzdálenosti od sebe umístěné pedály, případě systém Agile Handling Assist, který přibrzďováním kola s menší trakcí pomáhá distribuovat výkon motoru na kolo s větší přilnavostí. O jízdní dynamice zatím japonská automobilka nemluví, 830 kg vážící S660 však rozhodně brzdou provozu nebude.

Mohlo by vás zajímat:  Audi A3 slaví tři miliony vyrobených kusů

První, co zaujme v interiéru, je malý volant o průměru 350 mm v kombinaci s digitálním rychloměrem a analogovým otáčkoměrem. Ty tvoří jeden budík a mají centrální pozici, společnost jim dělají dva displeje palubního počítače. Po zmáčknutí tlačítka Sport v případě automatu nebo Select v případě manuálu dojde k podbarvení přístrojů červenou barvou, což lépe koresponduje s celkovou náturou roadsteru. Středovou konzoli tvoří několik tlačítek pro ovládání klimatizace a rádia, respektive na jejím vrcholu umístěný příplatkový 6,1palcový displej se zobrazováním aktuálního přetížení (maximální přetížení v zatáčkách je 1,2 g), času nebo promítáním obrazu volitelné parkovací kamery. Sedadla mají sportovní tvarování a k dispozici budou hned v několika odstínech čalounění. Některé verze S660 dostanou za příplatek též systém městského brzdění.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Rapid Spaceback má druhý život v Číně

Ze zatím neověřených zdrojů uvnitř automobilky navíc přicházejí pro Evropana velice pozitivní zprávy. Honda totiž silně uvažuje o exportu malého roadsteru také na starý kontinent! Při této příležitosti by se pod kapotou objevilo litrové turbo o výkonu 129 koní, což by změnilo jméno modelu na S1000. Podstata by však zůstala stejná!

Když se ještě vrátíme na skok k japonské verzi, ta bude hned od začátku dostupná i s originálními designovými a funkčními prvky Modulo. Základní verze bez nich přijde na 1 980 000 jenů (cca 413 000 korun) a to je nebezpečně blízko nové Mazdě MX-5. Pro milovníky limitovaných sérií připravila Honda model S660 Concept, vycházející z koncepční podoby, se střechou v odstínu Bordeaux, dvoubarevnými zrcátky, koncovkou výfuku s exkluzivním povrchem a lakem, respektive bočními skly s vodu odpuzující vrstvou. Sportovní kožená sedadla dostala unikátní červené prošívání, totéž se dá říci o koženém volantu a hlavici řadící páky. Ve výbavě se objeví vedle multimediálního systému také systém městského brzdění. Celkem bude vyrobeno 660 kusů za cenu 2 380 000 jenů (cca 506 000 korun) pro manuální i automatickou převodovku.

Zdroj: Honda, Auto Express, Car Watch