Honda odhalila konečnou podobu evropského SUV HR-V

Hondu HR-V poznali japonští zákazníci pod označením Vezel již na konci roku 2013. V Evropě se v podobě prototypu poprvé ukázala loni na autosalonu v Paříži, teprve až v Ženevě si jej však budeme moci reálně vyzkoušet.

Rozebírat design už rozebraného modelu asi nemá valný smysl. Proto se jen krátce sluší zmínit zamaskované kliky zadních dveří, čímž se profil SUV vzdáleně blíží dynamickým kupé. Při pohledu zepředu však vynikne robustnost klasického SUV, třebaže pohonu všech kol se nedočkáme. K dispozici bude pouze předokolka a to v kombinaci se zážehovou patnáctistovkou i-VTEC o výkonu 130 koní nebo vznětovou šestnáctistovku i-DTEC o výkonu 120 koní. Obě motorizace jsou spřaženy se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek však lze získat bezestupňový automat CVT. Jízdní vlastnosti bude vedle nízkého těžiště zlepšovat i tuhost karosérie, vyrobená z 27% vysokopevnostní oceli.

Mohlo by vás zajímat:  Loprais spojil síly s Holaňdany.. DAKAR pojede s MANem!

Interiér má podle Hondy spojovat výhody světa MPV a SUV. Díky palivové nádrži instalované pod předními sedadly mohla japonská automobilka použít sklápění zadních sedadel do úplné roviny (dělení 60:40) pomocí systému Magic Seats. Ten pracuje v několika režimech a vedle zadních sedadel lze sklopit i sedadlo spolujezdce. Samotný zavazadelník má základní objem 453 litrů, po sklopení zadních sedadel však naroste na 1026 litrů.

Pracoviště řidiče je determinováno kvalitními materiály s měkčeným povrchem a chromovaným, respektive černým lesklým dekorem. Stejně jako u dalších modelů značky, i zde mění rychloměr barvu od bílé po zelenou, což má za úkol informovat řidiče o úspornosti jeho jízdy. Tvarování palubní desky je v dnešním světě dost atypické, především díky pásu výdechů ventilace před spolujezdcem. Středová konzole je mírně natočená k řidiči, ve vyšších verzích Sport a Excutive na ní „trůní“ sedmipalcový displej multimediálního systému Honda Connect s operačním systémem Android 4.0.4. Vedle provozních údajů o vozidle se na něm zobrazuje pomocí funkce MirrorLink obrazovka mobilního telefonu, ovládání audiosystému nebo aplikace, stažené prostřednictvím rozhraní Honda App. Dnes samozřejmostí je bezdrátové připojení WiFi, za příplatek je k dispozici navigace Garmin. Základní výbava Comfort pak má také dotykový displej, avšak o rozměru pouze pět palců a bez většiny výše zmíněných funkcí. Zajímavostí linie Executive je sklopná a posuvná panoramatická střecha se žaluzií proti slunci. 

Mohlo by vás zajímat:  Dakar 2015 - Souhrnné info #10

Od druhého stupně výbavy je k dispozici balíček bezpečnostních technologií, zahrnující  inteligentní rychlostní systém, varování před čelní kolizí, varování při opuštění jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravního značení a systém přepínání dálkových a potkávacích světel. Již od nejnižší linie výbavy je k dispozici protikolizní systém. Všechny tyto systém využívající data z předního radaru a kamer, umístěných vpředu i vzadu.

Zdroj: Honda