Honda představil novou generaci limuzíny Legend

Po několikaměsíční odmlce se do nabídky Hondy vrací její vlajková loď s tradičním označením Legend. Již na první pohled nezapře příbuznost s Acurou RLX, díky tomu se však také jedná o technicky nejpropracovanější Hondu současnosti.

Tím nejzajímavějším, co nový Legend nabízí, je pohonné ústrojí, pocházející z RLX Sport Hybrid SH-AWD. Přední nápravu pohání 3.5litrový šestiválec i-VTEC o výkonu 314 koní s točivým momentem 371 Nm, doplněný o elektromotor s výkonem 48 koní a točivým momentem 148 Nm. Na zadní nápravě najdeme další dvojici elektromotorů o výkonu 37 koní s točivým momentem 78 Nm. Celkový výkon soustavy je 382 koní a točivý moment 461 Nm, k dispozici jsou celkem tři jízdní režimy – pohon předních kol (přední motory), pohon zadních kol (zadní motory) či pohon všech kol (všechny motory dohromady). Legend také umí jet čistě na benzín, elektřinu nebo jako hybrid. V každém případě však dostanete sedmistupňový dvouspojkový automat a 260voltové lithium-iontové baterie . Všechny tyto hodnoty stačí k dynamice osmiválcového sedanu se spotřebou čtyřválcového sedanu.

Mohlo by vás zajímat:  Honda Civic Type R - Samurajská katana nastupuje

Jako správná limuzína bude 4982 mm dlouhý, 1890 mm široký a 1465 mm vysoký Legend s rozvorem náprav 2850 mm hýčkat svou posádku špičkovým audiosystémem Krell se čtrnácti reproduktory, barevnou obrazovkou pro zadní cestující, zabudovanou ve středovém tunelu, nejmodernějším provedením multimediálního systému nebo koženým čalouněním. Řidič má k dispozici head-up displej, digitální budíky a celou armádu bezpečnostních asistentů. Kromě již zavedeného monitorování mrtvého úhlu, rozeznávání dopravních značek nebo samočinných brzd dostal Legend jako první auto na světě systém, který detekuje chodce na vozovce a dokáže vozidlo „strhnout“ na stranu. Využívá k tomu data radarová a kamerová data, zaznamenávaná v přední části automobilu.

Samotný design se kromě znáčků a jména modelu od Acury neodlišuje. Nejzajímavější tak zjevně jsou LED diodová přední světla, označovaná jako Jewel Eye. Prodej se zatím pouze v domovském Japonsku rozjede 22. ledna příštího roku, základní cena byla stanovena na 6 800 000 jenů (cca 1 304 000 korun).

Zdroj: Honda