Honda představil nový vodíkový koncept

Honda FCX Clarity byla prvním a velmi důležitým krokem ve vodíkovém programu automobilky. Jeho nástupcem se v roce 2016 stane model s prozatím používaným jménem FCV, který byl již loni předznamenán koncept FCEV.

Oproti FCEV má jeho evoluce o něco více sériový design s konvenčními zpětnými zrcátky a reálnějším ztvárněním zadní části. Takto bychom jej dokonce měli vidět i v sériové podobě. To hlavní se však ukrývá pod karosérií, kde pracuje vodíkový pohon s výkonem více než 100 kW a vysokotlakými (70 MPa) vodíkovými nádržemi, které modelu zajistí dojezd přes 700 km.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen a jeho plány na elektromobil pro každého

Celý vodíkový systém (pohonné ústrojí s palivovými články) je přitom o 33% menší než v případě modelu FCX Clarity, vejde se tak pod přední kapotu. Znamená to mimo jiné zvětšení prostor pro cestující, kterých se do auta vejde celkem pět. Oproti předchozím vodíkovým řešením došlo nejen k úspoře místa, ale rovněž zlepšení dynamiky a to až o drtivých 60%!

Pokud dojde z úplnému vyprázdnění vodíkové nádrže, zabere její doplnění podle Hondy jen něco okolo 3 minut. To se vyrovná běžné tankovací době modelů s konvenčním pohonem. Velmi zajímavá je možnost, vytvořit z FCV mobilní generátor elektřiny, kterým lze v případě potřeby či katastrofy napájet důležité, elektřinou poháněné přístroje.

Mohlo by vás zajímat:  BMW ActiveHybrid 5

Zdroj: Honda