Honda představuje šest přírůstků do své rozsáhlé evropské modelové řady motocyklů

Společnost Honda Motor Europe s potěšením oznamuje nejnovější přírůstky do evropské modelové řady skútrů a motocyklů pro rok 2021.

Vylepšení pěti klíčových modelů a jeden model s novým názvem pokrývají široké spektrum kategorií od strojů pro každodenní dojíždění do zaměstnání přes adventure až po silniční stroje. Navazují přitom na vylepšení, která již byla ohlášena u jedenácti dalších strojů* s tím, jak značka Honda pokračuje v rozšiřování své unikátně početné a různorodé řady s cílem zpřístupnit svět jednostopých strojů co nejširšímu spektru jezdců bez ohledu na věk, zkušenosti, či jízdní styl.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Honda

Stroje pro každodenní dojíždění

Široká řada úsporných, ekologických a technicky vyspělých skútrů a malých motocyklů značky Honda zahrnuje stylové sportovní/GT stroje, jako jsou Forza 350 a Forza 125, populární modely řady SH s rovnou podlahou, zábavný minibike MSX125 Grom, či mimořádně úsporný model CB125F nebo stále oblíbený skútr PCX125.

Dnes oznámená vylepšení tří modelů zahrnují i jeden model s novým názvem:

SH350i

Nový a výkonnější motor eSP+ o objemu 350 cm3 dal vzniknout modelu SH350i, který v nabídce nahrazuje model SH300i jakožto vrchol řady SH. Kromě dodatečného zdvihového objemu se vylepšení dotkla také oblastí sání a chlazení; výsledkem je ostřejší akcelerace a nejvyšší maximální výkon v dané třídě.

Model SH350i je rovněž vybaven novým LCD přístrojovým panelem a svalnatými novými designovými liniemi; nouzová brzdová světla a USB nabíječka společně s inteligentním klíčem Honda Smart Key a se systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control dále zvyšují bezpečnost i praktičnost tohoto stroje.

PCX125

V letošním roce druhý nejprodávanější skútr v Evropě. Nové PCX125 pro rok 2021 pohání výkonnější a úspornější čtyřventilový vodou chlazený motor eSP+, jenž je nově vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce HSTC.

Zcela nová kapotáž se vyznačuje futuristickým vzhledem, jemuž vévodí přepracovaný nový LED světlomet, charakteristická světla pro denní svícení a zadní světlo ve tvaru písmene X.

Nový lehčí ocelový rám přispívá k lepší ovladatelnosti a je opatřen delšími a většími zadními zdvojenými tlumiči, které spolu s novými koly obutými do větších pneumatik, zajišťují pohodlnější a vyrovnanější jízdu. K dalšímu zvýšení praktičnosti přispívá zvětšená schránka pod sedlem (o 2,4 litru na 30,4 litru) a USB nabíječka.

Novinky v řadě strojů adventure

Po dříve ohlášených nových barevných provedeních modelů CB500X a CRF1000L Africa Twin přicházejí další dva modely Honda z evropské desítky nejprodávanějších univerzálních strojů – NC750X a X-ADV – pro rok 2021 s celou řadou vylepšení.

Mohlo by vás zajímat:  Honda Ridgeline - Nástupce nakonec bude!

NC750X

Úsporný a variabilní stroj značky Honda získal vylepšený motor, podvozek, nový vzhled a vyšší praktičnost.

Maximální výkon kapalinou chlazeného řadového dvouválcového motoru o objemu 750 cm3 vzrostl na 43 kW a červené pole otáček se posunulo o 600 ot./min. výše. Redukce hmotnosti o 6 kg spolu s kratšími prvními třemi převodovými stupni přidává na sportovním pocitu z jízdy, čemuž sekundují ostřejší designové linie a menší kapotáž.

Charakter a odezvu motoru si může jezdec nastavit pomocí tří přednastavených (a jednoho uživatelského) jízdních režimů ovládajících elektronicky řízenou škrticí klapku, přičemž každý režim (‘Sport’, ‘Rain’ a ‘Standard’) je propojen s příslušnými mapami řazení automatické převodovky DCT.

Pověstná praktičnost modelu NC750X opět o něco vzrostla díky objemnější unikátní centrální schránce (nyní její objem dosahuje 23 litrů), novému štítku, barevnému LCD přístrojovému panelu, USB zásuvce a o 30 mm nižšímu sedlu. Systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control nabízí jemnější nastavení kontroly, novinkou jsou nouzová brzdová světla. Spotřeba paliva zůstala zachována na atraktivně nízkých 3,5 l/100 km.

X-ADV

Díky svému robustnímu vzhledu a dobrodružnému duchu si model X-ADV od svého příchodu v roce 2017 vydobyl v motocyklovém světě unikátní pozici. Do roku 2021 vstupuje X-ADV s řadou významných vylepšení motoru a podvozku, která doplňuje ostřejší nový vzhled a nové technologie.

X-ADV sdílí řadu vylepšení s modelem NC750X, počínaje nárůstem výkonu o 3 kW (na 43 kW) pro sportovnější jízdu, optimalizovanými převodovými stupni, přepracovaným rámem a o 3 kg nižší hmotností, přes nejmodernější technologie v podobě nových jízdních režimů ovládajících elektronicky řízenou škrticí klapku, vylepšení dvouspojkové převodovky DCT, až po nastavení systému HSTC.

Designová vylepšení přinesla ještě robustnější celkový vzhled, či nový tvar LED světel pro denní svícení; praktičnost narostla díky lepší ochraně před povětrnostními vlivy poskytované novým štítem, nové 1,2litrové schránce na rukavice, či větší (22litrové) schránce pod sedlem, ve které se nachází USB nabíječka.

Součástí standardní výbavy modelu X-ADV je i nový systém hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control system. Technologie, která se poprvé objevila u nového modelu Forza 750, umožňuje jezdci pomocí tlačítek na řídítkách (a pomocí komunikátoru v přilbě) hlasovými příkazy prostřednictvím speciální aplikace ovládat hlavní funkce svého chytrého telefonu včetně hovorů, navigace, hudby, či zpráv. Všechny údaje jsou zobrazovány na novém 5palcovém TFT displeji.

Mohlo by vás zajímat:  DBS Superleggera Volante – nejrychlejší kabriolet na trhu
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Honda

Řada nahých strojů Neo Sports Café se dále vyvíjí

Řada Neo Sports Café přinesla v roce 2017 do kategorie nahých motocyklů značky Honda svěží identitu tvořenou unikátní směsí inspirace café racery s moderním ultra-minimalistickým vzhledem.

Po již představených vylepšeních modelu střední objemové kategorie (CB650R) prošly pro rok 2021 významnými změnami i dva další členové této rodiny.

CB1000R a CB1000R Black Edition

Vlajková loď řady Neo Sports Café – CB1000R – získala nový, ještě více minimalistický a „předkloněný“ vzhled. Typický kruhový světlomet, který je nově umístěn v kapkovitém rámečku, je nyní skloněn směrem vzad, čímž zrak pozorovatele vede přes malé boční kryty až na přepracovaný vzhůru zkosený podsedlový rám. Estetickou hloubku stroje doplňují důmyslně tvarovaná nová sedmipaprsková kola.

Nová verze CB1000R Black Edition agresivní vzhled tohoto modelu ještě více zdůrazňuje díky řemeslnému „custom“ vzhledu, černému barevnému provedení Deep Graphite Black a černému rámečku světlometu, štítku, trubkám vidlice, krytům chladiče, krytu vzduchové komory, výfukových potrubí a detailů na tlumiči výfuku.

Řadový čtyřválec odvozený z CBR1000RR Fireblade nabízí hladký přísun výkonu a pružnou odezvu díky upravenému nastavení systému vstřikování paliva. Obě verze – CB1000R i CB1000R ‘Black Edition’ – jsou vybaveny systémem hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control system umožňujícím propojení s nejmodernějším celobarevným 5palcovým TFT displejem.

CB125R

CB125R pro rok 2021 přichází s novým 4ventilovým kapalinou chlazeným motorem, který nově disponuje výkonem 11 kW pro držitele řidičského oprávnění kategorie A1 a dodatečnými 1,2 Nm točivého momentu. Jako první 125cm3 motocykl na světě je CB125R standardně vybaven inverzní vidlicí Showa „Separate Function front fork Big Piston“ (SFF-BP), která dále rozšiřuje seznam špičkové výbavy zahrnující LED světlomety, LCD displej a systém ABS propojený s jednotkou pro měření setrvačných sil IMU, jehož součástí je 296mm plovoucí přední kotouč spojený s radiálně umístěným 4pístovým třmenem.

Zdroj: Honda

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora