Honda rozšiřuje nabídku skútrů pro držitele řidičáku A1 o nový model

Společnost Honda Motor Europe s potěšením oznamuje příchod výrazně přepracovaného a vylepšeného modelu Vision 110 do řady motocyklů a skútrů pro rok 2021.

Tento městský skútr Honda, který se v Evropě poprvé představil v roce 2012, vždy nabízel vynikající kvalitu zpracování a fantastickou hodnotu za vynaložené prostředky. Pro rok 2021 získal tento stroj zcela nový vzhled a jeho hmotnost díky novému rámu „enhanced Smart Architecture Frame“ (eSAF) poklesla o 2 kg na rovných 100 kg. Vylepšený vzduchem chlazený motor „enhanced Smart Power (eSP)“ se vyznačuje o 5 % nižší spotřebou a byla u něj zachována oblíbená funkce vypnutí motoru při zastavení (Idling Stop). Kromě praktické a objemné schránky pod sedlem vylepšení zahrnují také LCD přístrojový panel a praktický inteligentní klíč Honda Smart Key.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Honda

Vision 110 je 8. model značky Honda v kategorii pro držitele řidičského oprávnění A1 a posledním z řady strojů, které pro rok 2021 prošly modernizací. Poptávka po maloobjemových motocyklech a skútrech velmi dobře ustála velké otřesy, které rok 2020 přinesl: počty prodaných strojů určených pro každodenní dojíždění se až do září meziročně udržely na stejných hodnotách, přičemž v období od července do září dokonce meziročně došlo k nárůstu o 30 %.

Společnost Honda, jakožto největší světový výrobce motocyklů a skútrů, se dlouhodobě snaží oslovovat nové jezdce svou rozsáhlou nabídkou strojů pro držitele řidičského oprávnění kategorie A1, díky čemuž si drží na evropském trhu těchto strojů podíl 21,2 %. Pokračující investice do výroby a výzkumu a vývoje v průběhu roku 2020 vedly k tomu, že modelová řada Honda dnes dokáže přijít s nabídkou pro každý vkus a styl, od základního a ekonomického dopravního prostředku až po stroje se špičkovou technikou i výkony. Přestože každý z těchto strojů má svůj vlastní osobitý charakter a identitu, všechny se vyznačují bohatou výbavou, praktičností, nízkou spotřebou, kvalitou zpracování a zábavností.

Mohlo by vás zajímat:  Honda představila definitivní podobu čínského sedanu
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Honda

Níže je pro připomenutí uvedeno zbývajících 6 modelů Honda pro kategorii A1:

PCX125

Inovovaná verze tohoto nejprodávanějšího 125cm3 skútru v Evropě za rok 2020, jež byla představena v listopadu, přichází s futuristickým stylem a disponuje objemnější schránkou pod sedlem, USB-C nabíjecím konektorem a inteligentním klíčem Smart Key. Hnací sílu dodává nový čtyřventilový motor s technologií enhanced Smart Power Plus (eSP+). Motor je vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce HSTC. Nový rám se vyznačuje delším zdvihem odpružení zadního kola a stroj je vybaven většími pneumatikami.

Forza 125

Nejnovější verze špičkového sportovního / GT 125cm3 skútru byla představena v říjnu společně s většími sourozenci Forza 350 a Forza 750. Tento model do nadcházejícího roku vstupuje s kosmetickými změnami, které zvyšují jeho prémiovou přitažlivost a zlepšují aerodynamiku. Elektricky ovládaný štít má o 40 mm větší rozsah nastavení a praktickou novinkou je USB nabíječka zabudovaná ve schránce na rukavice. Motor eSP+ je nyní vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce HSTC.

SH125i

Dlouhodobě jeden z nejoblíbenějších evropských skútrů – v prodejním žebříčku 125cm3 skútrů pro rok 2020 ihned za modelem PCX125 – byl pro modelový rok 2021 kompletně přepracován a získal novou kapotáž, která díky novému rámu ukrývá o více než 50 % větší ukládací prostor. Čtyřventilový motor tomuto stroji dodává silnější akceleraci, vyšší maximální výkon, a zároveň se vyznačuje nižší spotřebou paliva.

CB125R

CB125R je malý motocykl, který uvažuje ve velkém. Do roku 2021 tento 125cm3 člen rodiny Neo Sports Café, jenž byl představen v listopadu, vstupuje se zcela novým 4ventilovým DOHC motorem disponujícím vyšším výkonem i točivým momentem. Další významnou změnou je nové odpružení – jedná se totiž o první 125cm3 motocykl, u kterého byla použita špičková 41mm inverzní vidlice Showa ‘Big Piston’ Separate Function (SFF-BP).

Mohlo by vás zajímat:  Honda mírně upravila pickup Ridgeline

CB125F

Model CB125F, který byl představen v září, vstupuje do roku 2021 s kompletně přepracovaným designem a s hmotností o plných 11 kg nižší. Jeho eSP motor s nízkým třením se vyznačuje o 30 % nižší spotřebou, což stroji poskytuje teoretický dojezd přes 700 km na jednu nádrž, aniž by to znamenalo kompromisy v oblasti výkonu. Výbava zahrnuje LED světlomet, centrální stojan a digitální přístrojový panel s ukazatelem ekonomické jízdy.

MSX125 Grom

Široce oblíbený minibike získal nový název a nový design v atraktivním retro stylu se snadno demontovatelnou kapotáží (pro snazší customizaci) a s novým, výkonnějším, vzduchem chlazeným motorem spojeným s pětistupňovou převodovkou. Inovovaný LCD přístrojový panel obsahuje otáčkoměr a ukazatel zařazeného rychlostního stupně.

Zdroj: Honda

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora