V roce 1977 se v Evropě poprvé představila Honda střední třídy s dnes již tradičním jménem Accord. Od roku 1992 pak její výroba probíhala v anglickém Swindonu a japonský sedan či alternativně kombi si zejména v devadesátých letech oblíbilo mnoho zákazníků napříč starým kontinentem. Po roce 2000 se výroba přesunula zpět do Japonska a i díky velkým slevám, které v dobách krize nabízely konkurenční značky, zájem zákazníků pomalu opadal. Pomyslného dna pak dosáhl Accord v loňském roce, kdy se na celém kontinentu prodalo jen 3453 kusů osmé generace.
To už byl, jak uvedl Leon Brannan, šéf britské divize automobilky, nejspíš poslední hřebíček do rakve trpělivosti Hondy: „Accord už pouze doprodáváme a do segmentu už se nevrátíme.“ Podle něj ztrácí kdysi tradiční model segmentu především ve srovnání s prémiovými modely od BMW, Mercedesu a Audi: „Náklady na soupeření jsou doslova k pláči,“ dodal.
Jakové takové memento si připomeňme, že české zastoupení Hondy zatím model ve své nabídce zachovává jako sedan i jako kombi. Pod kapotou může být benzínový dvoulitr i-VTEC o výkonu 156 koní, 2.4litrový benzínový i-VTEC o výkonu 200 koní nebo diesel 2.2 i-DTEC o výkonu 150 a 180 koní. Kromě nejsilnější dieselu, který je dostupný jen se šestistupňovým manuálem, měžete ke všem motorům dostat za příplatek i pětistupňový automat. V nabídce jsou výbavové stupně S, Comfort, Elegance, Lifestyle, Executive a Type-S, základní cena za sedan je 604 900 korun. Kombi Tourer startuje na 634 900 korunách.
Zdroj: autonews.com, Honda