Čas od času se objeví zpráva, že začal hořet elektromobil. V tu chvíli se začne důkladně pátrat po tom, co bylo příčinou. Velmi často je to nějaký technický problém, například zkrat, který způsobí požár. V tu chvíli se začnou objevovat i zprávy o problémech při hašení elektromobilů. Takové auto se musí například ponořit do vody, zasypat pískem nebo jinak zajistit, aby došlo k ochlazování nebo neměl oheň přísun kyslíku. Mnozí to považují za problém číslo jedna, ale faktem je, že jde až o riziko druhé.
Kdy se může elektromobil vznítit?
Situací, kdy se může elektromobil vznítit, je několik. Může k tomu dojít při nehodě, stejně jako z ničeho nic během jízdy. Vzhledem k ochranným mechanismům ale není ani jedno příliš časté. Častější tak může být situace, kdy se vznítí z ničeho nic, při stání na parkovišti. Riziko potom zvyšuje chvíle, kdy se nabíjí. Právě vznik požáru během nabíjení elektromobilů patří mezi poměrně časté důvody, kdy auto začne hořet.
Kde auto při nabíjení stojí?
Ano, je to právě proces nabíjení, během kterého došlo k tomu, že auto začalo hořet. Není to samozřejmě nic extra častého, ale stává se to. A kde se nejčastěji nabíjí? Jsou to buď veřejné dobíjecí stanice, nebo je to – ano, náš domov. K nabíjení tak dochází těsně u domu nebo například v garáži. Pokud začne elektrické auto hořet, je to opravdu velmi rychlý postup (u vozů se spalovacím motorem je tomu stejně). Auto nabíjené u domu tak přináší velké riziko pro celou nemovitost.
Škoda nejenom na autě
Jakmile elektrické auto blafne u domu, je třeba počítat nejenom se škodou na autě, ale i se škodou na domu. Pokud by shořelo jenom auto, peníze s největší pravděpodobností vyplatí pojišťovna, auto se koupí nové. Ale když shoří dům, je to mnohem větší problém. I tady sice může dojít k pojistnému plnění ze strany pojišťovny, ale postavit si rychle novou nemovitost jen tak nepůjde. Mnozí tak mají kvůli riziku vznícení elektromobilu (i když je velmi malé) strach o své auto, přitom by se měli bát o něco úplně jiného, co může požár zničit.
Zdroj: https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2022/03/02/electric-car-fire-risks-look-exaggerated-but-more-data-required-for-definitive-verdict/