Hybridní vozy umí zákazníka dokonale oklamat. Výkon nikdy nenabídnou takový, jaký je uveden v papírech

Man Plugging Charger Into Electric Car Charge Station

Hybridy začínají automobilovému trhu pomalu, ale jistě vládnout. Jde často o jeden z prvních kroků elektrifikace u současných automobilek. Hybridů může existovat hned několik. Příkladem je mild-hybrid, s malým elektromotorem i baterkou. Klasikou je potom standardní hybrid, který už dokáže na elektřinu ujet i pár kilometrů. Několik desítek kilometrů jenom na elektrickou energii potom zvládne plug-in hybrid, který může přinášet zajímavé úspory na kratších cestách a zároveň velkou praktičnost na těch delších díky využití spalovacího motoru.

Mají své nevýhody

Hybridy mají výhody, ale i nevýhody. V případě běžných cest, ve městě a jeho okolí, může přijít elektromotor vhod a pomůže k jízdě, která bude nejenom tichá, ale také úsporná. Na dálnici už to může být horší. Zde se moc elektřiny neuplatní, a tak je třeba počítat s možným nárůstem spotřeby hlavně kvůli tomu, že vůz je oproti konvenčnímu spalováku těžší. Hybrid je proto vhodné volit s ohledem na charakter pravidelných jízd. Ne vždy se může vyplatit.

Mohlo by vás zajímat:  Zaparkované auto je vydáno na milost vnějším vlivům, i před kroupami ho ale lze ochránit
Zdroj obrázku: Freepik

Lákavé výkony jenom na papíře

Pokud hybridy něčím zaujmou, jsou to rozhodně výkony. Daná hybridní auta mají hned dvě pohonné jednotky. Jednou z nich je klasický spalovací motor, zatímco tou druhou je motor elektrický. Každý má určitý výkon, a když se na oba podíváme, mohou vypadat velmi zajímavě. I když je automobil těžší kvůli baterce, stále papírové výkony vypadají velmi sympaticky.

Očekávání je jiné než realita

Mnoho lidí se podívá na výkon spalovacího motoru, na výkon elektromotoru, tyto hodnoty sečte a myslí si, jak zajímavý výkon bude dané hybridní auto mít. To je ale častý omyl. V případě hybridních aut nelze výkony nikdy sčítat. Takto to v praxi nefunguje. Základem je dohledat si informace o výkonu celkového hybridního ústrojí. Když bude mít motor 100 kW a elektromotor 50 kW, je chybou si myslet, že celkový výkon vozu je 150 kW. Není a nikdy nebude a na tento fakt možná už mnozí v minulosti naletěli.

Zdroj: https://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/hybrid-technology/hybrid-cars-slower.htm
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora