Hybridy jsou na odbyt jako ještě nikdy. Zájem stoupl o 74 procent. Více se prodávají i elektromobily

I když to z různých diskuzí vypadá, že elektřinu ve svém voze nikdo nechce, prodeje hybridních vozidel ukazují něco jiného. Zájem o ně výrazně stoupá. Oproti loňskému roku se jich prodalo o 75 procent více. Dalo by se říci, že auta s tímto druhem pohonu zažívají v České republice obrovský boom. Nijak výrazně nezaostávají ani elektromobily, jejichž počet také výrazně stoupá.

Letos se prodalo 5 763 vozů s hybridním pohonem

Máme za sebou tři čtvrtiny roku a už nyní můžeme říci, že prodej aut s hybridním pohonem je rekordní. Za devět měsíců letošního roku se totiž prodalo přesně 5 763 vozidel s hybridním pohonem. Pokud si toto číslo porovnáme s rokem loňským, je to nárůst prodejů o celých 74 procent. Tedy téměř o tři čtvrtiny. To už je skutečně velký skok kupředu.

Jasným dominantem je Toyota, která prodala téměř 3 000 vozidel s hybridním pohonem. Na druhém místě najdeme Audi s necelou tisícovkou vozů. Třetí příčku bere Mercedes-Benz, který se na statistice podepsal zhruba 400 prodanými hybridními vozy. Následuje Lexus, který prodal lehce přes 300 vozidel s tímto alternativním pohonem.

Jakých hybridů se prodal nejvíce?

K dispozici jsou i statistiky prodejnosti jednotlivých vozidel. Nejprodávanějším modelem s hybridním pohonným ústrojím je Toyota Corolla, které se prodalo necelých 900 aut. Na druhém místě je to Toyota RAV4, které se prodalo lehce přes 800 jednotlivých modelů. Na místě třetím je designově velmi zajímavé auto Toyota C-HR. Tento crossover s hybridní pohonnou jednotkou si vybralo necelých 700 zájemců.

Roste také počet elektromobilů. Těch se prodalo 586

Zajímavý nárůst zaznamenaly i vozy s čistě elektrickým pohonem. Těch se za devět měsíců letošního roku prodalo 586. Oproti jiným evropským zemím je Česká republika těžce pod průměrem, ale i tak je jasně pozorovatelný určitý nárůst. Hlavním důvodem proč čistě elektrické vozy nejdou zase až tak na odbyt je kombinace určité nedůvěry a také vysoké pořizovací ceny. Právě ta je podle vyjádření řady motoristů hlavním důvodem, proč jsou stále věrni klasice.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Toyota bude v Japonsku nabízet hybridní Corollu